Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ersättning för vandrande spiral

Skrivet av Carro m fyra barn
Jag satte in en hormonspiral i april som gick genom livmoderväggen och vandrade runt i kroppen till slut till tarmarna i höjd med magsäcken, smärtan under de tre veckor det tog innan detta upptäcktes vid en magoperation var rejäl. Jag gjorde en anmälan till Patientskadeförsäkringen och fick svar i går - jag får 500 kr som ersättning för sveda och värk.

Har skickat in till företaget som tillverkar Levonova om att få tillbaka halva kostnaden för spiralen men inte fått några pengar än, minns nu inte vad företaget heter heller!
Svar på tråden: Ersättning för vandrande spiral

500 kronor?!

Skrivet av  Moi
DET var inte mycket! :o)

Tycker det låter jättelite för 3 veckors helvete och operation som du måste ha genomgått?

STÅ PÅ DIG!
 

usch

Skrivet av  jag
att sånt kan hända! Är glad just nu för att jag har tagit UT min!
 

Jag tycker att...

Skrivet av  Ally
du ska bestrida deras ersättningsbud. Skicka in ett ersättningskrav som du grundar på en beskrivning av dina besvär, (hur ont du haft, mediciner du tagit etc) Har du fått ligga på sjukhus så bör ersättningen bli högre. Dessutom har du kanske fått ett ärr efter op som ska ersättas som lyte & men samt ev förlorat inkomst om du varit sjukskriven. Acceptera inte budet, de går alltid ut lågt!
 

Artiklar från Familjeliv