Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gravid mini-piller

Skrivet av Anonym i dag
Jag är lite ororlig att jag ska ha blivit gravid. Jag äter östrogenfria p-piller. Jag har inga symptom precis, bara att helt plötsligt har jag fått sexlust. Ett väldigt difust symtom. Jag har inte haft någon mens sen jag började med pillren och jag ammar på heltid så jag borde ju inte vara gravid eller hur? Jag har ätit pillren i 3 månader och har en annan teori också att kroppen nu ställt in sig ordentligt och man börjar bli normal. Är det någon som har erfatenhet och kan dela med sig som ätit samma piller som jag. Jag har under dessa tre månader jag åtit pillren bara glömt ett piller en enda gång. Jag har väldigt lätt för att bli gravid, åt vanliga mini-piller och ammande när jag blev men mitt andra barn.
Svar på tråden: Gravid mini-piller

Ja du

Skrivet av  ano
då vi är ganska många som blivit gravida med minpiller utan att ha missat en enda är det kanske smart att ändå utesluta det först?!
Så gör du ett test för säkerhets skull. Är det neg. så är det säkerligen som du tror att kroppen vant sig bara!
Lycka till!
 

Haft mensverk

Skrivet av  Pillan mamma till 4:a gullungar
Hade så ont i magen i går att jag trode mensen skulle komma men den kom inte. Jag får göra ett test men jag får verkligen inte vara gravid. Jag vill verkligen inte det. Först för att då får min mamma rätt jag skulle sterillisera mig men tvekade pga min ålder då sa mamma: Ja ha då är du fembarnsmor snart då. Jag bedyrade att det inte skulle bli så.
 

Vet du

Skrivet av  ano
precis så har jag också kännt, men varför bryr vi oss egentligen om vad mamma tycker?
Är det eg. så förfärligt att ha lätt för att bli gravid?
Varför ska man skämmas för att man har en kropp som helt enkelt fungerar väldigt bra?
(Därmed inte sagt att jag inte inser att detta kan vara jobbigt för en). Jag reagerar på att andra ska komma med såna där kommentarer bara.

Själv använder jag Hormonspiralen nu och det funkar jättefint för mig i alla fall!
Jag håller tummarna för dig och skickar en kram!
 

Artiklar från Familjeliv