Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

alternativ för mig?

Skrivet av *
Jag fick inte p-piller utskrivna sist eftersom mitt blodtryck låg på gränsen till att var för högt, fick minipiller istället. Vågade dock aldrig ta dem eftersom jag läste att man kunde få cystor på äggstockarna av dem men att de brukade försvinna spontant. Men detta avskräkte mig i alla fall... Vet någon hur pass vanligt det är att man får cystor av minipiler? Vad finns det för andra alternativ för mig, vi har kört med kondom nu en längre period och det är bara bökigt och trötsamt...
Svar på tråden: alternativ för mig?

Högt blodtryck

Skrivet av  Cecilia & Samuel
har jag med. Jag har haft minipiller förut och fick inga cystor, men en massa andra biverkningar.

Nu har jag hormonspiral och trivs bra med det. Det ska enligt BM verka "lokalt", men är jag inte så säker på. Sök efter "hormonspiral" eller "levonova" så hittar du mer info här i forumet och både för-och nackdelar. En fördel för mig var att jag slapp mensen. :) Och gick ned i vikt.
 

nja

Skrivet av  *
spiral är nog inget jag vill prova men tack för att du ville ge mig råd och dela med dig av dina erfarenheter!
 

Nyfiken..

Skrivet av  Mie
Vad låg ditt blodtryck på? Ska själv förnya pillren om någon vecka och blodtrycket har varit lite högt de sista åren..
 

tror det var...

Skrivet av  *
139/85
 

p-spruta, p-stav...

Skrivet av  *
Är det okej om man har högt blodtryck?
 

Jo, det är det

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Mitt undre tryck brukar ligga på typ 90-95, och för mig rekommenderar de p-stav, p-spruta, spiral och minipiller.
 

okej

Skrivet av  *
tack för ditt svar!
 

Artiklar från Familjeliv