Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blå runt munnen och blåa läppar??!!

Skrivet av Kattis & Wilma 010905
Hej

Har märkt att Wilma blir blå runt munnen ibland samt även läpparna. Hon har inte käkat blåbär och fryser inte. Kan de bli så utan att det är nåt. Vet ju vad det kan vara men jag vill ju höra med er först! Sambon har märkt samma men har inte sagt nåt...förräns idag då jag frågade. Blir en smula orolig!!

Kram Kattis
Svar på tråden: Blå runt munnen och blåa läppar??!!

Det första jag kommer att tänka på

Skrivet av  Majsan & Gosbäbisen 3/10-01
är om hon får luft. Vilket känns som en onödig fråga eftersom ni självklart skulle märka om så inte var fallet. Är hon rosslig, låter det tungt när hon andas?
 

hon flåsar rätt mkt..

Skrivet av  Kattis & Wilma 010905
Men hon är lite förkyld för tillfället...
Ska ringa BVC. För jag har ju mina misstankar..

Kram Kattis
 

Vad misstänker du?

Skrivet av  Majsan
Astma?
 

ta henne till sjukhuset,,

Skrivet av  eva-lena.89.95.97/98.simon30/10-01
det kan vara något med hjärtat,eller lungerna,,,simon blir ljusblå runt munnen om han håller på o jagar förmycket,,men han har ju vsd(hål mellan kamrarna)
kramizar o lycka till hoppas inte det är något alvarligt.
 

Skulle nog ringt doktorn

Skrivet av  Fröken J
blåa läppar låter inte bra! Jag tror att du ska kolla upp det så hon inte behöver någon medicin.
 

Ringde barnläkarn...

Skrivet av  Kattis & Wilma 010905
som senast skött henne pga UVI och hon var inte spec. orolig eftersom Wilma inte är påverkad negativt av det. Blir hon det så ska vi kontakta dem igen annars kollar de hjärtat extra noga i januari då vi har ultraljud av njurarna. Tack för era svar!

Kram Kattis
 

Skönt

Skrivet av  Majsan & Gosbäbisen 3/10-01
Blev riktigt orolig här. Trodde ni åkt till sjukan. Usch.
 

Vad skönt!

Skrivet av  Fröken J
Annars var det just hjärtat jag tänkte på men ville inte göra dig orolig i onödan.
Kram!
 

Nä misstänkte lite..

Skrivet av  Kattis & Wilma 010905
att det kunde vara nåt med hjärtat..hennes faster (24år) så hade biljud fr hjärtat då hon var mindre och min kusin har det oxå så jag skulle inte bli direkt förvånad.
Mina egna tankar far lätt iväg...är man ssk så är man...skönt att prata med läkaren iaf!

Kram
 

Hej Kattis!

Skrivet av  Mamma Mia
Samma sak hände min son för ett par veckor sedan. Vi gick till BVC och de skickade oss till akuten. Där kollade de hjärta, lungor och de hittade inget som var konstigt. De kunde egentligen inte förklara varför det hänt. Det är ju av betydelse hur barnet mår i övrigt. Min son var inte påverkad på något annat vis. Men de sa ju att vi såklart skulle vara uppmärksamma på om det hände igen eller om han fick feber.
Visst blir man jätteorolig och hinner tänka alla möjliga tankar, innan det är konstaterat att allt står rätt till.
 

Inte för att bagatellisera..

Skrivet av  Mega
..men jag vet många barn som blir lite blåa på kinder och kring munnen såfort det blir lite blåsigt och kyligt ute.(blandannat Fannys storebror och vår grannes dotter)
Har inte kunnat få nån förklaring men en doktor som vi frågade sa att han trodde att det kunde bero på att de spänner sig så mycket om de tycker vädret är obehagligt. (?)

Som sagt, vill inte göra det till en bagatell. Jag skulle definitivt kolla upp det så småningom ifall det inte försvinner.
 

Vi var ju inne i värmen..

Skrivet av  Kattis & Wilma 010905
Och hon var inte det minsta kall. Annars hade jag nog misstänkt samma som dig!

Kram