Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ut och resa?

Skrivet av Minna med Nelson 021105
I december skall vi ut och resa en del och undrar hur ni trogna tygblöjsanvändare skulle ha gjort i dessa två fall. Hemma kör vi tygblöjor till 100 % och på natten är vår tvåring torr men inte på dagen. Tygblöjor eller inte?

resa ett: Nio dagar till varmt land endast flygbilljett bokad. Vi vet inte vart vi skall bo men skall förska bo på högst två ställen men vi vet som sagt inte hur det blir.

resa två: Fem dagar upp i fjällen. Boende i fjällstuga utan rinnande vatten (måste åka skidor över in myr för att hämta) och med utedass. 12 personer (familj) på två rum och kök. Trångt med andra ord, men tradition. mycket ute och sova i pulka mm.



Svar på tråden: Ut och resa?

Vi har just kommit hem...

Skrivet av  NenNa m Ella 040110 + -98, -00
...från två veckor i Thailand - och har varit ännu mera tygblöjetrogna än hemma. Ella fick utslag av pappersblöjorna i värmen...

Vi hade med åtta stycken vikblöjor och försökte skölja dem direkt vid varje byte. De torkar snabbt i solen så vi hade kunnat klara oss med färre blöjor.

Om jag skulle någonstans utan tillgång till vatten så skulle jag nog välja pappersblöjor.
 

På våra två resor

Skrivet av  Enna
Den första till Holland och kompis med tvättmaskin hade jag med en massa tygblöjor för att vi skulle slippa spendera så mycket pengar och det fungerade kanon.

Däremot på bröllopsresan till Canarieholmarna i januari då sonen var 18 månader vr vi två vuxna som skulel vara bort alängre så tygblöjorna fick stanna ehmma för att väskorna inte skulle få övervikt redan på nervägen.
Vagnen däremot kunde vi ha lämnat hemma på sista resan för sonen ville enbart gå själv eller sitta i sjalen på min höft.
 

Artiklar från Familjeliv