Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bärsjalsfråga. Igen

Skrivet av Mamma Malin
Hej!
Har sett att många frågar om bärsjalar, men jag vågar mig på att ställa frågan igen.
Vi hade inte någon bärsjal till vårt första barn eftersom det helt enkelt inte blev av. Nu är han 2,5 år och springer själv och ska vi promenera i skogen sitter han på pappas rygg i "bärstol" (eller vad de heter).
Den här gången vill jag ha en bärsjal jag kan bära bebisen i från första sekunden, gärna även om den skulle komma lite för tidigt.
Jag vill att vi ska kunna bära på bebisen så att den får vara nära mig eller pappan hela tiden om den vill det.
Den måste vara säker så att jag kan leka med två och ett halvtåringen samtidigt utan risk att knutarna går upp.
Jag funderar också på om det är lika bra att köpa två sjalar från början, en för den första tiden och en ringsjal som är enklare att ha med när barnet börjar gå.
Vad tycker ni, några rekommendationer?
Har funderat på en Storchenwiege till en början och en Maya wrap sling senare, men det kanske är onödigt med två och de kanske är onödigt dyra?
Jag behöver vägledning!
Vill gärna köpa sjalen i god tid för jag känner oss såpass väl att jag vet att det aldrig kommer att bli av annars.
Svar på tråden: Bärsjalsfråga. Igen

Lång trikå

Skrivet av  Andréa
Jag skulle absolut gå på en Hug-a-bub elelr babybundler, elelr annan trikåsjal, men dom två har jag tyckt verkat bäst. En trikåsjal är mjukare och mysigare och skulel kännas helt ok a tt lägga en premis i. Det är ingen risk i världen att knuten går upp tvärt även om du inte är en van knopare. Tyget är så friktionsaktigt att sjalen hålls på plats även om knuten går upp och då hinner du i lugn och ro bättrte på knuten. Alltså ytterligare en fördel med trikåsjal.
Det är jättabra att ha en ringsjal också, men jag skulle vänta med den tills jag känner att jag behöver den. Den brukar dom flesta inte vilja ha i början ändå om dom har en trikåskjal att välja på. Efter ett par tre månader när det känns som att du vill ha ett snabbare alternativ kan du ju köpa en då. Då vet du ju dessutom om bäbisen gillar att bäras, annrs kanske det inte är lönt. Fast jag vet nog intgen som burits från början som inte gillar det...Förrän dom blir 2 år och vägrar allt man föreslår.
 

Lång vävd

Skrivet av  Anna med Samuel
sjal skulle jag nog köpt till att börja med eftersom folk upplever att den går att bära bekvämt i även när barnet blir lite tyngre, till skillnad från trikåsjalarna. Men många tycker ju trikåsjalarna är väldigt mysiga till småttingar. Ringsjal går att använda från början också, men de flesta är nog mer förtjusta i dem, eller tycker de är lättare att förstå sig på, när barnet börjar kunna sitta på höften. Du kanske inte blev klokare av detta, sorry!
 

haller med! lang vavd typ...

Skrivet av  L
Storchenwiege eller DIDYMOS, gillar jag bast. Min premis (6v for tidigt) "bodde" i stort sett i min DIDYMOS de forsta manaderna.
Lycka till i sjaldjungeln!
 

Ringsjalen..

Skrivet av  Emmie med Tindra
kan du ju ha ända från början och tilloch med amma i. Vi använder alltid ringsjalen inomhus (14mån) Ute om vi ska gå långt har vi en vävd långsjal. Perfekt!
Men får jag rekomendera något jag velat haft om jag vetat om det så är det den här ideén. Sy, kan man ju göra själv.. http://kangaroomothercare.com/KangaCarriershirt.html
En omlotttröja med extra breda band
Lycka till!
 

Hej Emmie

Skrivet av  Sara med Noa-01 & Viggo-04
Jag har mejlat dig, men du har kanske en ny adress?
Hör av dig om du har lust.
 

Åh..

Skrivet av  Emmie
Vi har nog ny adress..?? =)
[email protected]
Datorn kraschade så jag har inte din adress..
Hur är det? Trivs ni bra? Hoppas det är bra med dig och alla tre pojkarna!
 

Artiklar från Familjeliv