Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är det bara spädbarnsföräldrar här?

Skrivet av Tonårsmamma
Jag försöker läsa igenom trådarna, men får det bara till att ni har småbarn allihop. Stämmer det?

Jag trodde att det här snacket kanske vore något för mig. Men mina barn går inte längre att bära i någon bärsjal! ;)

Det är bara en fråga, ingen kritik. Så jag vet om det är någon ide att stanna kvar här.
Svar på tråden: Är det bara spädbarnsföräldrar här?

Hej!

Skrivet av  Karolina med 3 barn.
Välkommen.
Det är nog lite både och.
Jag har 3 barn, 8 år, 4 år och 1 år.
Jag använder inte tygblöjor och har inget barn som vill bli buret över huvudtaget (1 åringen blir som en ål bara man tänker tanken)
Men jag känner mig ändå ganska alternativ, läser till waldorflärare och är väldigt intresserad av alternativ pedagogik. Är ganska mediakritisk. Försöker hålla nere konsumtionen mm
Tycker att det vore kul om du stannade, ju mer blandad sida dessto roligare.
På vilket sätt känner du dig "alternativ"
 

Alternativt föräldraskap är så mycket mer

Skrivet av  Enna
än bara blöjfritt och sjalbärande ju.

Mina barn är 2,5år och bf 8/4 men har nog alltid varit alternativ oavsett om jag varit förälder eller inte.
 

Både och...

Skrivet av  Asereht *med små nissar*
jag har en tonåring och två småbarn. :-)
 

Jag har barn mellan...

Skrivet av  NenNa m E 040110, +-98,-00
...1 (snart) och 6, och känner mig alternativ inte bara som förälder utan som människa i vårt samhälle! Jag försöker att inte bara göra som alla andra eller som man alltid har gjort utan analysera situationen och därefter agera. Detta gör att jag ofta känner mig lite på kant med \'alla andra\'.

Jag använder visserligen både tygblöjor och bärsjal ibland men läser oftast här för att få stöd i att inte tvingas in i något som jag egentligen inte vill bara för att jag inte orkar tänka efter.

Kram och välkommen!
 

Hej!

Skrivet av  Veronika
Det har verkligen varit mycket blöjor och bärsjalar på sistone! Jag, som bara har en ettåring, skulle tycka att det var kul om du var här och pratade om annat. Men jag kanske inte kan tillföra så mycket... Så, jag tror att du är mycket välkommen här, och du kan ju testa om folk har något intressant att komma med för dig också! Det finns ju de som har större barn här med och de vill säkert diskutera dem med, om någon annan gör det.
 

Inga sjalar här inte, annat än om

Skrivet av  Christine
min hals :o)
Mina barn är 7 och 4 och går för egen maskin nu. Jag snackar inte här så ofta, för vi verkar inte vara så många som klassar sig alternativa.

Berätta-på vilket sätt ser du dig som alternativ?
 

Tack för er info!

Skrivet av  Tonårsmamma
Jag visste inte om "alternativ" var just bärsjalar och blöjfritt, vilket inte diskuterades något alls när jag hade smått. Snibblöjorna var ju på väg bort då precis, så de tejpade blöjorna var en stor fantastisk nyhet.

Sjalar hade jag inte hört talas om förrän här på AFF. Ser det aldrig ute på stan heller, så jag vet inte ens hur det ser ut.

Vad jag är annorlunda på... Jo, det är nog rätt mycket. Är lite av motvalskärring, litar på mina barns egna instinkter och är rätt positiv och optimistisk.

Men då kanske vi hörs och syns då! :)

Hej på er alla!
 

Artiklar från Familjeliv