Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Göra om klädkammaren till barnrum?

Skrivet av Eva
Är det någon som har gjort det här inne och kan ge lite tips? Blev det bra eller känns det trångt?

Rummet kommer att bli ca 6,5 kvm. Vad jag tycker är synd är att det saknar fönster men med vita tapter så kanske det inte gör så mycket. Det är vår sexåring som i så fall ska få rummet och hon pratar inte om annat utan vill att vi sätter igång direkt. Våra planer är att bygga en loftsäng för att utnyttja rummet bättre.
Svar på tråden: Göra om klädkammaren till barnrum?

Ställde samma fråga några

Skrivet av  Örebro-Lena,-92,-93,-96 & -01
sidor bakåt och nu bor vi i vår klädkammare som är 330*140 men sjuåringen har hela tiden tjaat om att få klädkammaren istället för det rum hon nu har. Nu ska vi byta på prov först men vi ska köpa en loftsäng och sen sötte upp hyllor så hon ändå får golvyta att leka på. kommer också att göra ett fönster av speglar och säta upp en gardin, vår tjej är väldigt flickig så det blir ett romaniskt rum...detta var lite av mina tankar...
 

Byt dörr till

Skrivet av  Tango
en med fönster i sa far man ju in lite dagsljus fran de andra rummen. Bra knep ocksa om man vill göra om klädkammare till gästrum.
 

Går det inte

Skrivet av  Kicki & Walter 7/10
ta ut ett litet fönster i klädkammaren? Eller göra en vägg av glasbetong? Att bo i ett rum utan fönster och med dagsljus tror inte jag är så bra..
Som Tango skriver så är det kanske allra enklast att byta till en dörr med glas i och sedan sätta fast en rullgardin innanför dörren som man kan dra ner när man vill vara ifred.

Förstår att din 6-åring är ivrig att sätta igång:-)

 

Det finns nog regler...

Skrivet av  jojo
...om att man måste ha ett fönster i ett rum som ska användas som ett sovrum, har jag för mig.
 

Artiklar från Familjeliv