Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ugnsrengöring

Skrivet av sara
Hej!
Nån som har bra tips på hur man gör ugnen ren och fin lätt?
Förut har jag alltid använt såpa men har inte tyckt det har blivit så himla bra.

Passar även på o frågar efter bra tips på hur man ska få bort de här tjocka "iskockorna" i frysen när man frostar av.
Tidigare när jag frostat av har jag fått bort det mesta men inte fått bort allt (för det tagit sån tid o jag har velat lägga in frysvarorna igen innan de börjat tina).

Jag håller på o flyttar, av den anledningen kommer de här funderingarna upp extra mycket.

Tack på förhand!
Svar på tråden: Ugnsrengöring

Mr Muscle

Skrivet av  Tira
Köp Mr Muscle ugnsrengöringmedel, spraya på och vänta. Överlägset bäst resultat. Det blir skinande rent utan skrubb men se till att öppna fönstren innan du börjar för det luktar otroligt starkt. Jag fick så lov att använda munskydd för att inte få astmaanfall av den starka lukten.

När det gäller avfrostning av frysen så har jag inget supertips. Jag brukar använda hårfönen för att påskynda smältningen...
 

frosta av

Skrivet av  Nilla
ställ in en bunke med kokt vatten (varm alltså....) så smälter isen snabbare!
 

Håller med

Skrivet av  Skrållan
går mkt snabbare så. Man kan byta vatten om det hinner svalna.
 

Brukar alltid ha det

Skrivet av  sara
men det tar ändå så oändligt lång tid.
Jaja, får väl ta det i samband med flyttstädningen, när man ändå håller på och donar.
Tack för era svar!
 

OM...

Skrivet av  marika
... man är försiktig (!!) så kan man använda varmluftpistol när man frostar av frysen så går det supersnabbt. Men som sagt... man måste va _försiktig_!!
 

hårtork

Skrivet av  Chris
kör min mamma med...