Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kuddhörna

Skrivet av Nilla
Tänkte göra en lite kuddhörna i sonens rum. Hörnet är ganska litet. Just nu har jag bara lagt dit en dubbelvikt 90 cm skummadrass och tänkte klä den i nåt fint tyg. Vad kan man ha längs väggen så att det blir mjukt? Har tillfälligt lagt en liten madrass i hörnan liksom, men den glider omkring. Finns det några bra kuddar man kan ha, hur har ni gjort? Går det att fästa madrassen kuddarbna p nåt sätt så att det inte glider omrking?
Svar på tråden: Kuddhörna

Kuddar & rundstav

Skrivet av  Lilla s
Hejsan!

Kan du inte sy kuddar med breda hällor i överkanten. Sen fäster du en rundstav på lagom höjd på väggen som du hänger kuddarna på. Mysigt att luta sig mot och lätta att byta tyg på om man tröttnar. Förstår du hur jag menar?

Lycka till!
 

Kom på lite till...

Skrivet av  Lilla s
Du kan ju förresten köpa någon hylla i trä med träkonsoller till som du fäster i väggen. Då kan du ju borra hål i konsollen och trä rundstaven igenom den. Det finns säkert nån rolig knopp att täcka slutet på rundstaven med. Då får du samtidigt en praktisk hylla ovanför myshörnan att ställa en lampa och böcker på osv.
 

Vi har IKEAs kudde

Skrivet av  ME med Rebecca 21/9
inner med överdrag kaveldun i sonens läshörna. Kuddarna är 72*72 cm om jag minns rätt och kostar ca 200 kr totalt. Jättehärliga! :) Stadiga nog att ställa mot väggen.
 

Artiklar från Familjeliv