Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har spisar säkringar?

Skrivet av Anna
Bott i huset ett år nu och ikväll slutade ugnen fungera. Har kollat alla proppar men hittar ingen trasig. Finns det säkringar inne i spisen som en elektriker kan byta elle ska jag räkna med att det är kört och vi måste köpa ny spis?? Har inga papper på spisen som kanske skulle svara på sådan här frågor.
Svar på tråden: Har spisar säkringar?

Tre fas

Skrivet av  Linda
Kanske en dum fråga men spisen går troligen på tre säkringar, har du kollat alla tre? Det brukar bara vara den översta av de tre som är markerad som spis men de två lodrätt under går också till spisen. I annat fall ring tillverkaren och hör efter vem som servar er produkt, de kanske kan svara direkt på telefon vad som är fel.
 

Vår ena huvudsäkring

Skrivet av  Annette
går lite då och då. När det händer lägger oxå spisen av. Kolla dem. Vi har våra utomhus i ett skåp på huset.
 

huvudsäkring...

Skrivet av  Anna
går inte ngt annat då också? Sitter det på samma ställe som elmätaren om den sitter ute ngnstans?

Jodå jag kollade alla tre, sedan kollade jag alla andra eftersom märkningen tycks vara något förvirrande! Fast ingen dum fråga, vi åkte dit vad det gällde pumpen en gång hade inte fattat at den hade mer än en säkring!
 

Artiklar från Familjeliv