Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vi skall köpa nya sängar i vår.

Skrivet av Maria
Är det någon som kan rekomendera någon bra prisvärd säng ??
Funderar på Jensen Continental. Såg ett erbjudande nu. Priset var 19 900 och den har kostat 32 990.
Är Jensen bra sängar ? Någon som har provat ?
Svar på tråden: Vi skall köpa nya sängar i vår.

också i sängköpartagen

Skrivet av  Linda
Vi var och tittade igår och hittade två 90 Hilding för 11180 kr plus bäddmadrass 2400 kr. Om vi bestämmer oss före 11.30 idag så kan vi få utställningssängarna med 40% rabatt, men ny bäddmadrass till fullpris. Alltså blir totalpriset 9000 kr.
Ska vi slå till eller vänta? Hjälp!
Prisläget är ungefär det vi hade tänkt oss. Vi vill inte köpa säng på IKEA igen då maken inte trivs med den nästan 4 år gamla sängen vi har idag.
 

Vi har Svane

Skrivet av  Jennie
från Ekornes, inköpta på Mio, och vi trivs jättebra med dessa.
Just den modell vi har finns inte kvar men jag gissar att det är en föregångare till Svane Hilton.
Vi har 2 st 90x210 + bäddmadrass 180x210 (ca 5cm tjock).
Har för mig att vi gav ca 11000 kr för alltihop (inklusive ben och klämmor för att hålla ihop sängarna) för ca 3 år sedan.

/ Jennie
 

Hilding

Skrivet av  Ulrika
Vi har Hilding Family multipocket! Jag har en medium madrass och sambon en fast. Ovanpå har vi en tjock bäddmadrass och vi sover som gudar!
 

Jag sover i en jensen

Skrivet av  Tigerlily
och sover som en liten prinsessa.
Har jensen continental (medium madrass)med en lectus bäddmadrass.
Min sambo har jobbar i sängbranchen och tycker att jensen är en mycket prisvärd säng.
Provligg, och se till att kolla hur det funkar om du vill byta ifall du inte tycker att sängen passar dig.

Sov gott!!*s*

 

Artiklar från Familjeliv