Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Handdukstork?

Skrivet av Jessika
Vi skall renovera vårt badrum helt, och nu säger min man att vi skall sätta tillbaka det gamla elementet (från 1980)! *river mitt hår* Det blir ju jättefult! Vi skall ha komfortvärme i golvet, och jag tycker det borde räcka med en vatten-handukstork som man kopplar in istället för elementet. Gör det inte det? *hoppas*
Badrummet är knappt 4m2, och vi bor i Gbg.

Snälla, svara snabbt!
Svar på tråden: Handdukstork?

SVar

Skrivet av  Tabby
Med komfortvärme menar du elgolvvärme eller vattenburen golvvärme??
Är det vattenburet så räcker det gott och väl i sig själv. Har du elvärme så kan det vara bra med en värmekälla till och då räcker en vattenburen handdukstork jättebra. Den vattenburna handdukstorken kan du koppla till elementrören (be en vvs-man göra detta så det blir rätt.)
Mer hjälp och info kan du får i byggvaruhusen.

Har själv kollat upp detta, då vi var i liknande sits :-)
 

Har ni golvvärme behövs inga extra element

Skrivet av  loppran
Vi har golvväma (el, ej vattenburen) under klinkersgolvet i badrummet (16 kvm) och det har aldrig någonsin känts kallt. Inte behövs det element eller ens handdukstork, om ni inte väldigt gärna vill ha sådan ändå.
 

Hittade lite info

Skrivet av  Jennie
http://www.malarenergi.se/privat/produkter_tjanster/energitjanster_golvvarme.aspx

Står dock inget om huruvida man kan byta ut "ordinarie värmekälla" mot en handdukstork. Problemet med handdukstorken är väl att man inte kan variera värmen på den. Den står ju antingen på eller av.

/ Jennie
 

Vattenburen..

Skrivet av  Tabby
handdukstork har väl termostat?
 

Tack!

Skrivet av  Jessika
Tack för svaren! Jag fick övertalat honom till slut, med svärfars hjälp!
Nu återstår bara att köpa alla saker, och att sätta upp det - typ 4 veckors arbete! :-(
 

Artiklar från Familjeliv