Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Blir ni irriterade?

Skrivet av Emma - mer glitter åt folket!
Jag känner att jag kan bli lite småirriterad när folk ber om råd och får massor av svar, men sedan inte svarar tillbaks på ett enda, eller säger tack eller så. Hör inte det till allmän hyfs att göra det? Eller är det jag som är petig?
Svar på tråden: Blir ni irriterade?

Jag saknar det också!

Skrivet av  loppran
Jag gillar också feedback och undrar ofta om frågeställaren blev nöjd eller inte, och hur det gick efteråt. Ett tack för respons är alltid trevligt, även om man inte var helnöjd med svaren, och hör väl till vanlig netikett?
 

Håller med

Skrivet av  Vimse
man vill gärna ha feedback på ens svar ockå - ibland kan man spåna vidare då.
Tips: svara gärna på mitt sovrumsinlägg nedan ;)
 

Men här går ju så fort;-)

Skrivet av  Triss
Jag kände mig lite träffad, för jag har inte hunnit tacka Makeba och Basilika för svaren på min golvfråga men det gör jag härmed *tack, tack*.

 

Om det hamnar för långt bak...

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
så kan man ju enkelt skriva ett nytt inlägg på förstasidan där man tackar för svaren.
 

Det är ju _ännu_

Skrivet av  ullebulle
onödigare tycker jag. Har man behov av att tacka så kan man ju göra det i den befintliga tråden oavsett vart den ligger - de som känner att de absolut vill bli tackad är nog säkert där och kollar.
 

Jag menade inte så mycket tack egentligen

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Jag var mer ute efter respons, alltså att få reda på ifall de gillar ens tips eller inte, ifall det kom till användning och så. Eller att få veta om de öht läst vad man skrivit?! Tack behöver jag inte få, såå himla jobbigt är det inte att skriva, men något slags respons vill jag gärna ha.
 

Och ibland måste

Skrivet av  hon med många nick
jag fundera ett tag. Jag kan få lov att fundera på vad jag tycker om svaret jag fick, vad jag ska svara osv. Då blir det ofta så att tiden går och sen känns det inte som nån idé att skriva ett svar till flera sidor längre bak.
 

Jo, det har du rätt i Emma

Skrivet av  ullebulle
klart kul att få respons på sina tips, men det är absolut inget jag blir irriterad över.

Sånt som kan irritera mig är när folk blir sura för att de inte får svar och kläcker ur sig "nähe, MINA inlägg vill ingen svara på misann, fy så elakt" typ, när jag är övertygad om att folk inte låter bli att svara av eklakhet - snarare i brist på svar.
 

*s*

Skrivet av  makeba
väl bekomme...Fast det vi svarade dig var ju inte ett så tidsödande svar :-D
...Känns tristare de gånger man verkligen bemödar sig med att svara och det tar lång tid att skriva....och så får man inte ett tack till svar....
 

mmmm...

Skrivet av  trött
...men det är trist att inte få några svar alls då man skriver inlägg. Ska man tacka för det också eller?

 

Det har kanske med att göra

Skrivet av  ullebulle
om någon öht _har_ ett svar på din fråga, eller? Om man inte har en susning om svaret - ska man skriva "Inte vet jag" då bara för att?
 

Nja

Skrivet av  trött
Jag har frågat efter smakrådstips och ingen har bemödat sig med att svara, medans andra fått många smakråd så då ger man upp liksom... Kollar här inne sporadiskt men kollar alltid upp om jag fått nåt svar. Har fått svar på hälften av mina inlägg ungefär, får kanske vara nöjd med det...

Nä hålla på och tacka hela tiden, de får vara för min del!
 

Kan ju vara så...

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
att din stil inte sammanfaller med de flesta andras härinne, så när du beskriver hur du har det nu kanske ingen får någon inspiration? Jag vet iaf att jag inte svarar på de inlägg som handlar om en helt annan smak än den jag har, det vore ju meningslöst.
 

sant

Skrivet av  trött (fast lite piggare nu)
och jag vill egentligen inte gnälla, jag hajjar ju att stilen kanske inte sammanfaller med andra alla ggr men m jag läser de andra inläggen så är man ju inte mil ifrån..

Jag accepterar att andra har egen smak, jag har min.

Må gott!
 

Det blir inte jag

Skrivet av  ullebulle
Däremot kan jag bli irriterad på annat, men inte på detta snacket - det är ett snällt och trevligt snack *S*.
 

Aaaaajjaaa....jag ska nog

Skrivet av  71:an Nika
kunna få dig irriterad här om du vill ;))) Gillar dig när du är irriterad. På sant alltså :)

Förresten, hur gick det med dina röda tapeter, för visst ville du ha några med medaljonger på elle rnågot annat häftigt mönster?
 

Jag ville ha...

Skrivet av  ullebulle
petroliumblå medaljongtapeter, men de var ju så satans dyra så nu har jag ändrat mig (bor i HR) till två väggar i fucsia-rosa med väggmålning ton-i-ton och två kalkvita väggar samt mörkt gröna gardiner hängda från taket. Samt ny soffa - hoppas på najsa personalrabetter på mitt nya jobb, där finns inga fula soffor =D <-- jätteglad *S*

BTW så gillar jag att bli lite småirriterad, skitförbannad blir jag dock sällan. På sant ;-)
 

Jag kan bara svara för mig

Skrivet av  hon med många nick
och jag skriver oftast under lite olika nick. För det mesta svarar jag inte på svaren eller tackar för svaren. Ibland beror det på att de ligger - för (?) - långt bak och ibland på att det inte blir av eller på att jag inte orkar.
Men nu gör jag så här då att jag tackar här både i för- och efterskott för svar jag fått.
Jag är ingen elak människa och jag uppskattar när jag får svar, men jag är lite dålig på hyfs. Ibland jämför jag mig lite med de som har någon bokstavsdiagnos - dvs det som är självklart för andra kan jag behöva lära mig.
 

Oj...

Skrivet av  Annifey
Jag skriver bara när jag har något att tillföra eftersom det vara vad jag lärde mig när jag började hålla till på olika forum. Fick en massa skit för att jag inte hade tillräckligt mycket att tillföra i inläggen jag skrev och det sitter faktiskt i. har jag inget att svara så svarar jag för det mesta inte...

Dessutom är jag här så sällan att de svar jag får oftast ligger ett par sidor bak och att då lyfta tråden till förstasidan om jag inte verkligen har nått känns... -beigt...
 

Åh vad du är petig!

Skrivet av  Miko
Inte alls, skojade bara...

Tack behöver de väl eg. inte säga men man vill ju veta vad de tycker om det t.ex. är smakråd eller så. NÅGON respons, vilken är inte så noga!
 

Jag gör ett nytt inlägg

Skrivet av  Mmaria
och skriver tack till alla. Har jag ngt mer att skriva om det så gör jag det där.

Inte går jag flera sidor bak och tackar för svaren där... inte en chans!