Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bubbelbad eller vanligt badkar

Skrivet av UlLi
snälla hjälp mig ska ha nytt badkar och jag är sugen på bubbel pga min värk men det skiljer 10 000 och jag vill att ni ger mig både för och nackdelar är det värt dessa 10 000 extra, låter bubbelbadkaret mycket, är det svårt att rengöra andra för och nackdelar
jag badar i snitt 4-5dagar i veckan så de lär bli välanvänt. vad är livslängden på ett bubbel ett vanligt håller väll nästan hur länge som helst.
Svar på tråden: Bubbelbad eller vanligt badkar

Bubbelbad

Skrivet av  Tabby
Har sett en massa bubbelbad för 7000-8000kr (bl a Bauhaus, Hornbach och K-rauta. De är lika stora som ett vanligt badkar men har bubbelkarssystemet i sig.
Ibland kommer man även över nya bubbelbadkar på blocket.se.
Håll utkik.
 

Vi har bubbelbad

Skrivet av  Tinde
Vi har köpt bubbelbad till vårt nya hus, så vi har alltså inte haft det så länge (4 månader), men jag tycker så om det. Vi har använt det ca 1 gång i veckan. Åtminstone ännu kan jag inte förstå varför man skulle ångra sig. Det är ljuvligt lyxigt! Och du verkar ju bada massor!
Vi har det dessutom utanför bastun, och det är så härligt att "hoppa" i emellanåt.

Vi köpte från Balteco (ett estniskt företag). Kolla: www.balteco.ee. De har kvalitet, men förmånligare priser.
 

Hur är det

Skrivet av  UlLi
låter de mycket eller durrar, alltså jag vet att bubblorna bubblar en del men jag är pga min skada enormt ljud känslig och även känslig för beröring och vibrationer och att bada bubbel på spa och simhallar mår jag bra av men jag är ändå orolig att ett hemma bubbel ska låta mer eller vibrera jag har aldrig provbadat hos någon så jag vet ju inte riktigt vad jag ska förvänta mig.

 

Tycker du ska provbada!

Skrivet av  loppran
Vi har ett bubbelkar från Skånska Byggvaror och det funkar i stort sett perfekt, men jag är inte alls känslig för ljud så jag är nog inte rätt person att fråga. :-/

Men härligt är det, och vårt badkar (som har massage- och bubbelfunktion) används ofta, av alla familjemedlemmar. Inte särskilt svårstädat alls.
 

Nå,

Skrivet av  Tinde
nog har det ju ljud om man har alla funtioner på. Vi har ryggmassage och fotmassage, samt luftbubblorna från bottnen. Men man kan minska styrkan och då minskar ljudet, och stänger man av luftbubblorna i bottnen, så är det knappt något ljud alls.
Har inte närkt någon vibration.

Vi tvättar badet efter varje användning; sköljer med duschen och en tvättsvamp, för det fastnar nog smuts (hud o.dyl.) på väggarna.
 

Artiklar från Familjeliv