Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nougatfärgad tapet?

Skrivet av Sus + T
AnnaB tipsade på förra sidan om
http://www.elle.se/dd-livsstil/feb03lillamarocko/sovrum.shtml

Den färgen vill vi ha i sovrummet! Men är det ngn som har tips på ngn tapet som ser ut så? Tacksam för tips var jag kan hitta det. Verkar svårt att titta på en rulle o fatta att resultatet skall bli så där...
Svar på tråden: Nougatfärgad tapet?

Vi har den färgen i sonens lekrum

Skrivet av  Cecilia & Samuel
"Sand" hette den nog, och vi köpte den på OBS. :)
 

Är det sant, vad bra!

Skrivet av  Sus + T
Det låter mkt billigare med Obs än vad tapeten ser ut på bilden så det låter super! Var det nyligen?
 

pst. ett annat tips

Skrivet av  AnnaB
i fall du inte skulle hitta "den" tapeten: Väggarna är målade med färg från Flugger, och färgen i sovrummet heter "Raindeer". Det stod även i reportaget att Leila brukade exprimentera sig fram genom att späda färgerna med vitt, vet ej om hon gjort det just med denna färg.
 

åh TACK!

Skrivet av  Sus + T
Åh, vad bra, tack för tipset! Då kanske det är läge för rejält underarbete o lite målning då! Har aldrig målat väggar förr, men någon gång ska ju vara den första. Har du den färgen i ngt rum hemma? Blev det så bra som det ser ut på bilden?
 

tyvärr

Skrivet av  AnnaB
så har jag ingen egen erfarenhet av färgen. Jag mailade till Elle för att få reda på vad färgen hette, därför att jag tyckte färgnyansen var grymt snygg, precis den jag kan tänka mig i vårt kök. Har tyvärr inte blivit av att måla om....än!
 

I våras

Skrivet av  Cecilia & Samuel
Vi köpte tapeterna i våras (maj 2004), och de kostade ca 60-70 kr/rulle.

:)

Vi (mest jag) hade letat just den där färgen, och helt plötsligt dök den bara upp. Det är alltid kul när det händer då det är ett så pass bra pris också. *ler*
 

Var på Coop

Skrivet av  Sus + T
Jag åkte till Coop Forum Bygg & Trädgård i Bromma igår, men hittade ingen "sand" tyvärr. Vilken stad var du i?
 

Var på Coop

Skrivet av  Sus + T
Jag åkte till Coop Forum Bygg & Trädgård i Bromma igår, men hittade ingen "sand" tyvärr. Vilken stad var du i?
 

Valbo

Skrivet av  Cecilia & Samuel
(utanför Gävle)

Synd att du inte hittade dem. :(
 

Tack

Skrivet av  Sus + T
för svaret. Jag känner folk i Valbo så det skulle kunna varit ett alternativ om vi inte skulle haft dem nu i helgen.