Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Var hittar jag bra/fint diskställ?

Skrivet av Magnabus
Hej!

Nu håller både vårt diskställ och besticksställ på att rasa ihop så ett nytt inköp är ett måste snarast. Någon som har något som är både bra och fint eller som har tips på var man kan köpa ett?! :o)
Svar på tråden: Var hittar jag bra/fint diskställ?

Såg ett

Skrivet av  Kumikameli
apasnyggt, smart och billigt på IKEA igår. Blev asirro för att jag inte behövde nåt *s* Det var orange i två våningar, superpraktiskt planerat. Kommer inte ihåg vad det kostade, men lätt under 100:-

Behöver man skydd under (om man har träbänk som vi) finns det snygga, designade, ganska smarta, men inte så rymliga och ganska dyra (500 för några år sen). Nu kommer jag inte ihåg vem som gjort dem, men de finns på bl.a Asplund i Stockholm och är designade av antingen Jasper Morrison eller Marc Newson (brasklapp ifall jag blivit ännu vimsigare än förr, men visst är det nån av dem?)

Det är i två delar med en botten och sen som en skål nästan med massa piggar man kan ställa glas och tallrikar etc på/mellan och två inbyggda bestickställ.

Fast jag röstar på det oranga på IKEA! Apsnyggt!
 

Länkar:

Skrivet av  ~Adnil~
Ovannämnda diskställ, jag har också sneglat på det trots att jag har ett relativt nytt ;-)

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=10749&langId=-11&parentCats=10110*10258

Sen har Ikea också bänkskydd/"diskställsbricka", inte riktigt såna som Kumikameli beskriver men iaf :-)

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=2&productId=12460&langId=-11&parentCats=10110*10258
 

Har ett sånt diskställ...

Skrivet av  Fru Marmelad
...men jag tycker inte att det är så bra faktiskt. Det rymmer inte så mycket och blir rätt rangligt iom att man måste höja överhyllan för att få plats med tallrikar under och tyngdpunkten blir ganska hög och allt blir vingligt *S*.
 

Nä...

Skrivet av  Kumikameli
Förstör inte nu! Det är ju snyggt!
 

Ja

Skrivet av  ~Adnil~
va bra, då ska jag tänka på det & istället vara glad för mitt uppfällbara som jag redan har ;-)
 

Ja

Skrivet av  Fru Marmelad
Jag tänker inte byta ut det, det är ju mitt snyggaste diskställ *S*. Jag fortsätter vingla med disken, det går så bra så :-).

Förresten har jag sett att jättesnyggt diskställ, plast som en med små piggar i typ. Det finns på Designtorget tror jag, men inte i den färg jag såg det i först (i Köpenhamn). Tyvärr var det lite dyrt (tror det kostade tusen spänn :-)).
 

Så synd, för

Skrivet av  Magnabus
det såg ju bra ut och finns på IKEA. Hmmm. Måste nog ta en svängom till IKEA snart tror jag! :o)
 

Visst är det snyggt!

Skrivet av  Kumikameli
Särskilt i orange!

Jag lyckades hitta en länk till det dyra, snygga jag menade. Det var Marc Newson som designat det.

http://www.disajn.com/read.asp?ID=29

Vårt är vitt med turkos "pluppar".

Men ett eller två Strömlingar skulle pryda och uppfylla kraven hos vilket hem som helst!

Det finns dessutom en hel serie med upphängningslister, krokar etc. som är skitsnygga och billiga. Nu älskar jag IKEA igen. Har bara varit där tre ggr på två veckor, men då var två av gångerna måååånga timmar *s*
 

Åh!

Skrivet av  ~Adnil~
Dish Doctor var ju *väldigt* fin... Rabblar mantrat "mitt uppfällbara diskställ är väldigt fint" ;-)

 

Mäh!

Skrivet av  Fru Marmelad
Där var det ju. Du har så god smak Kumi *asg*
 

De där upphängningslisterna är bra!

Skrivet av  Nina med fyran
Nu beror det väl lite på om Magnabus handdiskar allt eller även har diskmaskin? Vi har IKEAs lister med ett upphängt, ihopfällbart diskställ. Vi handdiskar bara en del extremt konstiga saker. Iofs går de flesta saker att maskindiska, åtminstone en gång ;-)
 

Ett sånt vill jag ha!

Skrivet av  Magnabus
*ler* Såklart jag vill ha ett sånt...var ju jättefint ju. Måste kika om jag hittar prislappen på det men jag gissar att IKEAS olika ligger närmre till! :o)
 

Artiklar från Familjeliv