Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp med tapeter /färg

Skrivet av Loppan
Vi ska göra om ett av sovrummen i vår hyresrätt. Vi hade tänkt oss en fondvägg med tapet Combi 435 eller Combi 445 från Boråstapeter. Resterande väggar tänkte vi måla i en matchande färg. Dessutom kommer vi lägga in ett laminatgolv i ek.
Nu undrar jag om ni har tips om färger som passar till dessa tapeter, gärna ljusa. Hur ser ni på det att man både tapetserar och målar ? Blir det konstigt ? Möblerna går i vitt och Visdalen från Ikea.
Svar på tråden: Hjälp med tapeter /färg

Hej!

Skrivet av  Nette m.Evelina -02 o Gustav -04
Vi har combi 435 som fondvägg på en hög vägg i trappan. MKt nöjda! Vi har kombinerat med Borosan 8813 (kan kolla upp det försäkerhetsskull om du vill). Om du är nyfiken på hur den kombinationen ser ut så kan jag maila bild åt dig.
 

Åhhhh,

Skrivet av  Loppan
Tack så mycket för feedback ! Jag vill gärna ha en bild på det. Går det att lägga ut länk här el. vill du ha mailadress ?
 

Har inte

Skrivet av  Nette m.Evelina -02 o Gustav -04
lagt ut den på ngn hemsida, så mailadress vore fint.
 

Loppan

Skrivet av  Nette m.Evelina -02 o Gustav -04
Maila mig din adress. Tittar nog inte in här mer idag. Min e-post finns i infot.
 

Måla o tapetsera i samma rum

Skrivet av  Solstrålen m Elliot 03
går jättebra! Bara du hittar en färg som matchar. Be personalen i butiken att komma med förslag och blanda.

Combo 445 är jättesnygg tycker jag! Och så med en ljus färg till.
 

Tack !

Skrivet av  Loppan
Då slipper vi tapetsera så mycket.... Ska höra med dem på Björklund & Wingqvist på Kungsholmen om de kan tipsa om matchande färg. *tur att ni finns*
 

Artiklar från Familjeliv