Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tapetpris

Skrivet av Anna m Alva 021220 & Elsa 040824
Vi håller på att fixa till dotterns rum.
Det är snedväggar med panel vi målat vit.
På ena kortsidan är det "vanlig" vägg och den tänkte vi tapetsera.
Vi hittade en jättejättefin tapet idag, vit med röda ränder som det ser ut som om ngn sytt med raksöm på sidorna om(fattar ngn?*l*) Ser lite gammeldags ut och kommer att passa perfekt. Den var förklistrad och avtvättningsbar:)
Pratade med en kompis som mer eller mindre tyckte att jag var dum i kolan som betalade 380 kr för en rulle(10m) och att man kan få för 100 lappen.
Är det jättedyrt? Jag har aldrig tapetserat och vet inte vad sånt kostar.
Nu spelar det ju inte så stor roll eftersom det bara är en rulle det handlar om och vi ville verkligen ha den men vi hade tänkt tapetsera en jättefin rutig tapet i köket och då går det åt en massa tapet och således också pengar.
Vad brukar tapet kosta?
Svar på tråden: Tapetpris

Det beror väl på...

Skrivet av  ~VeronikaP~
Tapeter som jag har köpt har kostat runt 300 kr/rulle. Visst finns det billiga, men urvalet är ju inte så stort. Och jag har aldrig hittat en tapet som kag gillat för 100 kr rullen.
Jag betalar hellre lite mer och få det jag vill ha, eftersom det är något man ska titta på varje dag.
 

Jag köper bara billiga tapeter

Skrivet av  ~Linda~ bf 11/9-05
för 100 kr rullen på rusta...tycker de har urfina tapeter. Även billiga kan vara fina faktiskt.
Jag är nöjd med dem iallafall.
Hade inte haft råd och slänga ut 300-400 kr per rulle.
Men iofs är det bara en rulle ni ska köpa så är det ju inte så mycket, det had eju varit värre om ni skulle tapetserat ett helt rum...typ 5 tapetrullar eller nåt. Då köper jag den billiga varianten istället.
 

Går inte att

Skrivet av  71:an Nika
jämföra billiga och dyra tapeter, tycker jag. Mycket få tapeter är fina när de kostar runt en hundring, ärligt talat har jag då aldrig sett någon. För att en tapet ska vara fin så kostar de minst från 200 kr/rullen. De tapeter jag brukar gilla ligger mellan 200-500 kr.
Om jag skulle köpa en rulle så ade det varit helt ointressant med priset. Eller nästan iallafall. Jag skulle nog kunna tänka mig att betala en tusing för en rulle om den är väldsamt snygg. Skulle jag behöva mer än en rulle så hade den inte fått kosta så mycket dock.
 

Betalade 39 kr/rulle på rusta

Skrivet av  Ellba
och då hade den "vinyltapetkänsla", tvättbar osv. Jättelätt att sätta upp osv. Så det är inte bara priset som avgör.
 

Olika

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Det beror ju på vad man har för krav på tapeten. Tapeter som är lite mer speciella och trendiga är oftast dyrare, medan enfärgade eller flammiga tapeter i diverse mystiska färger går att köpa billigt på stormarknaden. De billiga tapeterna är tunnare och svårare att tapetsera med, och döljer inte små skavanker i underlaget lika bra som de dyrare.

Vi har en fondvägg i v-rummet, den tapeten betalade vi kanske 5-600 kr/rulle för. Men det skulle jag ju aldrig betala om jag skulle tapetsera ett helt rum. Ska jag bara ha en fondvägg dock så skulle jag kunna betala upp till 800 kr/rulle för rätt tapet. Eller 1500 för en fototapet.
 

Vi har inte köpt så dyra...

Skrivet av  Gia
våra har kostat mellan 39:- (utförs.) och kanske 199:- per rulle.
 

Artiklar från Familjeliv