Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ikea-tyg

Skrivet av AL
Har Ektorp soffa + fåtölj + fotpall i allrummet, vit/blårandiga. Hittar inte det tyget på Ikeas hemsida, har den utgått? Köpte soffan för ganska exakt 1 år sedan (dec 03).

En vän till mig köpte på Ikea i England för kanske 6-8 månader sedan samma tyg som metervara och sydde gardiner av.

Nu har jag kommit på att jag skulle vilja ha sånt tyg oxå så jag kan sy randiga gardiner som passar soffan.....men hittar varken tyget som metervara el ens tyget som soffklädsel längre! Typiskt.....nu när jag har en toppenidé vad gäller nya gardiner. Ngn som vet om sånt tyg finns att få tag på?

STORT tack för ev tips!
Svar på tråden: Ikea-tyg

Vad tror ni?

Skrivet av  AL
Hmmmm....har kanske hittat tyget, fast på Ikea England. Nu hittar jag ju ingen bild på sofftyget men jag _tror_ att det är detsamma. Möjligen känns bredderna på ränderna lite olika. Ngn som har den randiga soffan som kan jämföra? Minns ju inte vad tyget på min soffa heter. Tyget man kan köpa som m-vara i England heter Tilly.

Om det ÄR samma tyg kan jag ju lätt köpa tyget i England....men om det skiljer sig ngt så känns det ju trist att köpa flera m tyg som sen bara blir helt fel. Köper jag tyget i England blir det via nätet + hemleverans till svärföräldrarna. Åker inte till en Ikeaaffär. Felaktigt m-vara lär man ju inte kunna lämna tillbaka heller..... Vad tror ni? Är det samma tyg?


http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10101&storeId=7&productId=10895&langId=-20&parentCats=10119*10342
 

Måste vara helt blind!

Skrivet av  AL
Fanns ju på sve sidan oxå! Dags att sova kanske *ler*. Kan jag ju åka till Ikea i morgon o jämföra ju!
 

Artiklar från Familjeliv