Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Snälla hjälp (fondvägg)

Skrivet av Gymboree
Såg inläggen nedan men hoppas att det är någon som kan hjälpa mig. Vi ska ha fondvägg i sovrummet. En "latte" och vitt på de andra väggarna. Nu är frågan vilken vägg jag ska välja. Om jag beskriver rummet såhär. (det är ganska så kvadratiskt faktiskt.) När man går in i rummet har vi inbyggd garderob med spegeldörrar längs hela vänstra sidan. Rakt fram har vi en vägg med ett fönster i. Sen kommer (högerväggen) det en hel vägg där vi för övrigt har sängens huvudgavel.
Den väggen som är direkt till höger när man står i dörröppningen var mitt första val i och med att om man målar på den sida som sängenshuvudgavel är på så blir fondväggen "dubbel" i och med att det speglar sig i speglarna. Vad tror ni experter?
Tacksam för snabba svar
Svar på tråden: Snälla hjälp (fondvägg)

Högerväggen

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Välj den väggen som sängen står mot, det blir snyggast! Dels är den ju hel, vilket är en fördel vid fondväggsmålning, och så är det ju naturligt den väggen man vill markera eftersom sängens huvudgavel står mot den.
 

Ja, höger

Skrivet av  Vimse
Känns givet för att det är en hel vägg och dessutom för att sängens huvudgavel står mot den.
 

Låter som

Skrivet av  Skrållan
om rummet ser ganska exakt likadant ut som vårat. Vi har dock inte spegelväggar på garderoberna.
Skulle valt väggen där sänggaveln står mot av flera anledningar:
Ljuset från fönstret slår mot den, ramar in sängen, den vägg man förmodligen ser först då man kommer in i rummet.
 

Alltid

Skrivet av  ullebulle
snyggast att ha fonden på den vägg sänggaveln står emot.
 

Helt klart

Skrivet av  Solstrålen m Elliot 03
väggen där sänggaveln är!
 

TACK

Skrivet av  Gymboree
alla för snabba svar. nu blir det troligtvis till att måla i helgen.
Era svar var likadana och argumenten bra men...
Ni tror inte att det blir konstigt i å med att det speglar sig i spegeldörrarna?

 

Artiklar från Familjeliv