Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Gardintips efterlyses!

Skrivet av Svammelmamma
HAr nyligen målat om v-rummet med en fondvägg i Mio Cayenne (varmt rödaktig) samt resten i Mio Mandel (ljus ljus gul/vit typ) och nu vill jag ha nya gardiner men vet verkligen inte vad jag ska köpa. Rummet har längs ena långväggen 2 fönster tätt bredvid varandra, de sitter väl en halvmeter ovanför golvet, samt ca 50 cm från dem så finns en altandörr. På sommaren ligger solen rakt på så på något vis måste man kunna dra för/ner en bit i allafall.

Har funderat på sånna vepor eller vad de heter, men vilken färg? Och hur många? Och ska dörren ha "egen" stång eller en lång över alltihop? Tycker det är så svårt att välja...så tips tas tacksamt emot.
Svar på tråden: Gardintips efterlyses!

Vita med rött mönster

Skrivet av  Gia
eller tja, naturvita då kanske. Röda stora mönster av något slag vore snyggt. Jag har lite liknande som du i mitt "nya" hus som vi flyttar till om mindre än 2 mån :-)(alltså samma färger och lite liknande fönster, fast tror inte det är så stort mellanrum till dörren) och jag funderar på något liknande. Vepor gillar jag i alla fall. Du kan väl ha samma stång och tre par vepor. ett par på varje sida och ett par i mitten, mellan fönster och dörr.. Ev. t.o.m. 3 på varje ställe, beroende på hur breda de är och hur breda fönstren är. Fast då ska det ju vara en neutralare, kanske en helt naturvit och en mönstrad eller olika helfärgade i olika matchande färger, ton-i-ton.

Japp, det var mina svamliga tankar om gardiner... ;-) Tyvärr har jag inga bilder ellr nåt, detta finns bara i mitt huvud! :-p
 

Lustigt!

Skrivet av  Svammelmamma
Har varit inne på nåt sånt precis faktiskt=) Gäller bara att hitta rätt prylar oxå...Lycka till med flytten!
 

Hihi

Skrivet av  Gia
så du förstod hur jag menade i alla fall ;-)

Mmmm, man får väl leta lite för att hitta det rätta. Men om man inte är så noga med märken och kvalité (kanske vill byta oftare istället...) kan man nog hitta något fint på postorder. Kollade halens sida av en slump häromdagen och de har vepor ganska billigt. Vet inte riktigt vilka färger som finns, men kolla! Annars har jag köpt på Hemtex innan.
 

Artiklar från Familjeliv