Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Finns det några trånbodda med stora barn?

Skrivet av vill ha större!!!
Behöver lite peppning nu innan jag blir galen. Eller är det bara våra barn som inte har eget rum?

Dom är 10 och 12 år och det är kaos varje dag. Antingen retas dom två eller så är det tjafs om kompisar. Dom delar rum och kan aldrig stänga om sig. Den stora vill inte alltid att den ugres kompisar härjar och stökar ned och vice versa såklart.

Har funderat på att flytta ut i vardagsrummet men bäddsoffa är inet bra alternativ då jag har en rygg som krånglar.

Och alla dessa grejer som är överallt gör mig galen. Skatebord, tv-spel, kläder, basketbollar,pingisracket m.m. Har tyvärr inget förråd att soppa sakerna i eller garderob. Vi har endast ett litet förråd som redan är fullt och lika så med de garderober vi har.

Tyvärr har vi dörrar eller fönster på de flesta väggar vilket gör det svårmöblerat och svårt att sätta hyllor på väggarna.

Tips!!
Svar på tråden: Finns det några trånbodda med stora barn?

Om jag var du

Skrivet av  tintomara
skulle jag sätta mig med en lägenhets skiss framför mig och en linjal
Mäta upp på papper olika lösningar jobba som proffsen helt enkelt
Var öppen för alla lösningar,
Tex att ge sönerna det största rummet dvs vardagsrummet en halva var delad med bokhyllor, Ta deras rum till tv rum.
Men att tänka igenom vad ni just nu har för behöv ställa frågor till er själva tex Och att RENSA bort sådant ni inte andvänder allt från tallrikar till gammal videoband , kläder pynt mm Spara bara det du ni verkligen vill ha, Att ha för många garderoper behöver inte betyda att man har lagom saker snarare att man har för mycket ,

Tillslut brukar bitaran falla på plats och man genomför förändringen
 

Om jag var du

Skrivet av  tintomara
skulle jag sätta mig med en lägenhets skiss framför mig och en linjal
Mäta upp på papper olika lösningar jobba som proffsen helt enkelt
Var öppen för alla lösningar,
Tex att ge sönerna det största rummet dvs vardagsrummet en halva var delad med bokhyllor, Ta deras rum till tv rum.
Men att tänka igenom vad ni just nu har för behöv ställa frågor till er själva tex Och att RENSA bort sådant ni inte andvänder allt från tallrikar till gammal videoband , kläder pynt mm Spara bara det du ni verkligen vill ha, Att ha för många garderoper behöver inte betyda att man har lagom saker snarare att man har för mycket ,

Tillslut brukar bitaran falla på plats och man genomför förändringen
 

Det

Skrivet av  ~Adnil~
finns några alternativ: flytta ;-) eller rensa bort allt som inte behövs så att ni får plats med det som ni använder & behöver. Håller med tintomara om att mäta & rita upp lägenheten, själv har jag använt mig av denhär länken när jag ska möblera:

http://www.bhg.com/bhg/category.jhtml;jsessionid=VSZ31RUYVO4V5QFIBQNSAOWAVABB4IV0?categoryid=/templatedata/bhg/category/data/arrangearoomtest.xml

Kika på Ikea\'s site om förvaring: under sängen, krokar över dörrar, krokar övht, fotpallar med förvaring i odl. Även bhg.com har en del om organisering. Men det viktigaste är nog att rensa ut det som inte behövs. Lycka till!


 

Hade nog gjort som tintomara

Skrivet av  S.G
föreslog. Om ni inte kan/vill flytta till större, så hade jag tagit storarummet och gjort 2 rum till barnen var och tagit det största rummet till tv rum och det sista till sovrum. När man har ont om plats så är rensa det bästa alternativet men oxå att man kan bygga upp mot taket förvaring.
 

Oj Oj ! Håller med

Skrivet av  Förväntansfull
Åhh vad jag känner med dig....*kramar om*
Vi bor i en alldeles för liten lya och väntar nu vårt tredje barn.
Jag tänker ibland, att självklart jag ska vara glad att jag har tak över huvudet óch mat att servera alla och lite till.!

Men men det räcker inte ändå ...har suttit i alla år och tittat på hus till salu över hela sverige och drömt mig bort, tänk om!

Men nu ska det bli verklighet min sambo söker jobb för glatta livet över hela sverige och har nu fått napp i södra sverige så nu blir det nog flytt bara vi hittar huset nu då!!

Vi ska börja med att dela på oss, jag bor kvar här i huset och han tar husbilen och bor där tills vi vet vart vi vill bo och när vårt hus dyker upp och det brukar ju komma in en hel del nu på våren.

Vi hittade faktiskt huset " Mararyd" men då vi ringde mäklaren så hade ägarna till huset tagit tillbaka huset och ville inte sälja ...!!! Förtvivlad!! Så det är bara att börja om från noll igen. Har ingen aning om varför de avbröt om det vill byta mäklare eller vad?
Förhoppningsvis så kanske det huset duker upp ännu en gång fast hos någon annan mäklare..?? Har ju ingen adress annars så skulle jag ta kontakt och fråga dem varför och om de vill bo kvar eller om de vill sälja privat eller vad?


Med pirr i magen (dubbelt upp så bär det snart av).


 

Artiklar från Familjeliv