Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

rådvill

Skrivet av anna-frida
Ni som har lite känsla för stil... jag skall köpa soffa och vet inte vad jag skall välja. Mitt vardagsrum är litet så längre än 2,4 meter får den inte var. Tapeterna är senapsgula och jag har parkettgolv.
soffalt 1 = 50talsstuk, fasta plymåer, liten, nätt, med fåtölj, bra att sitta i, passar mitt gamla rökbord och min 50talslampa.
soffalt 2 = modern, mjuk, stor, med divan och mjuka kuddar, skön att halvligga i och se på TV, passar till min stora IVAR-bokhylla
Brunt är färgalternativet i bägge fallen, tänkte jag.
Jag klarar inte att välja! - vill ha alt 1 eftersom det blir så snyggt men alt 2 för att vi älskar att ligga och titta på filmer. HÄLP!?
Svar på tråden: rådvill

Vill du behålla

Skrivet av  ullebulle
lagerhyllan så tycker jag att du ska välja alt två.
 

ja, bokhyllan

Skrivet av  anna-frida
är nog det jag avstår sist och någon ny bokhylla har jag inte råd med.
tack för svar!
 

Alt 2

Skrivet av  Mathea
hade nog jag valt.
 

Jag skulle valt

Skrivet av  Matilda m. William
alternativ 2. Låter jättehärligt med stor soffa med diva + mjuka kuddar. *drömmer lite själv också*. Har du någon bild på den tänkbara soffan i alternativ 2?
 

nej, ingen bild

Skrivet av  anna-frida
men den heter Dialog och finns på EM-möbler. Det är en sån där som man bygger själv, väljer ut de delar man vill ha, lägger till armstöd och ben. Den kan bli hur stor som helst men jag tänkte mej en liten 2sits+en divan. Det finns många olika tyger, den bruna, billigaste, är jättesnygg, mjuk och fin. Jag blir så glad när Ni föreslår det alternativet. Det känns inte så vuxet men mycket bekvämare.
 

Artiklar från Familjeliv