Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Min kompis har köpt en herrgård på 550 kvadrat!!

Skrivet av Anna T2
Vi övernattade där i helgen. Det var som att vara på pensionat! Sjukt många rum! Min ettåriga dotter bara kröp runt runt och ho-ho:ade i alla salarna. Hur kul som helst.

Haja vad skoj att inreda ett sånt jättehem i gustaviansk stil, det är faktiskt riktigt stiligt. De letar saker på loppisar och auktioner, handlar billigare än på IKEA oftast.

Gården hade flera sovrum, alla i olika färger och stil. Alla hade fina badrum, ett badrum var kanske 30 kvadratmeter och byggt i etage, med ett stort träbadkar med utsikt över ett vackert vetefält! *AVUNDSJUK*

Konstigt nog var det riktigt mysigt och hemtrevligt i husettrots att det var så stort, men man fick tänka bort att vissa av rummen fanns för annars blev det för mycket att uppfatta...

Gården kostade som en stor villa i Stockholm...
Svar på tråden: Min kompis har köpt en herrgård på 550 kvadrat!!

Coolt

Skrivet av  Bea m. Vincent & Herman
men tänk att städa allt det. Hu.
 

14,5 mille får min dotters kompis betala

Skrivet av  EllaNora önskar alla en bra dag
för sin herrgård utanför Linköping... Vad ska vi köpa för nått och ha vårt hotell i?
 

Roligt! Var

Skrivet av  Sulan
ligger den?
 

Strax utanför Nora

Skrivet av  Anna T2
Det är Björn Rosengrens gamla ställe, så Göran Persson har varit där och suttit i bastun. Lite kul att tänka på. Eller inte.
 

Min svärfar bor i ett

Skrivet av  Lotta
sånt hus något större som är flera hundra år gammalt, inredningen och stilen är väl typ 1800-tal (vad nu den stilen heter)... En liten rolig detalj finns dock. Det är ringklockor i varje sovrum som man kan trycka på och så ringer det en liten klocka nere i köket samtidigt som en lampa på en panel lyser. Vet inte om det är sambons farfar som installerat den finessen eller om det redan fanns när de köpte gården på 50-talet:-)
 

Min styvfar

Skrivet av  MammaHela
Har oxxå en herrgård men storleket bautastor. 900 kvm uppdelat på 3 våningar. Jättestort och läskigt med lönntrappor och massa sånt. Men mer än halva huset är k-märkta rum som är museum (som ingen nånsin besöker) så dem får de inte använda...
 

*asg*

Skrivet av  Annifey
Så var det i en lägenhet jag bott i. En ganska vanlig detalj på den tiden det fortfarande var vanligt med tjänstefolk. Lite småkul faktiskt...
 

Artiklar från Familjeliv