Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

det

Skrivet av J
är så svårt med katastrofen i Asien. Hur förklarar man för sitt lilla barn hur gud låter detta hända när man inte förstår det själv. Jag vet att allting har en mening men just nu har jag väldigt svårt att se den.
Svar på tråden: det

Jag tror inte

Skrivet av  Också kristen
att det finns någon mening med allt som sker. Jag tror inte det hemska som skett och sker är Guds vilja. Jag tror att det finns ont och gott. Gud är det Goda, inte det Onda.
Jag tror att Gud gråter med alla drabbade men också gläds över all den medmänsklighet som nu visar sig, alla människor som osjälviskt hjälper andra på olika sätt, trots att deras egen situation är oerhört svår.

Jag tror inte att det finns någon mening med allt detta tragiska, men jag tror att Gud vill bära oss igenom det, och jag tror att Han vill att vi alla hjälps åt efter förmåga att stötta våra medmänniskor och sprida ljus i ett ofantligt tungt mörker.
 

Allting har inte en mening

Skrivet av  Katarina_79
I och med att synden kom in i världen kom också meningslösheten in. "Livet är inte rättvist men Gud är god". Hemskt är det med Asien, känns som om man sitter och läser Bibeln när man läser tidningen nu varje dag nästan, allt står ju beskrivet i Uppenbarelseboken...
 

Artiklar från Familjeliv