Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jag behöver vägledning

Skrivet av A
hur gör man? Har försökt med "min" kyrka. Det går inte. Ingen kontakt.
Svar på tråden: Jag behöver vägledning

Det beror

Skrivet av  Marie-72, pl.sn. 11/1-05
kanske på vad du behöver vägledning om?
Handlar det om trosfrågor så är det ju lite konstigt att du inte fått respons.
Handlar det om olika livsfrågor så kan det vara att just den som hör/läser din förfrågan inte känner att h*n har kompetanse att svara dig.
Dock är det oförskämt att inte ge dig nån respons alls.
 

Jag kommer nu gå ur kyrkan:-)

Skrivet av  A
Det känns rätt. Ingen VILL ta sig tid att diskutera tros/livsfrågor. Jag har frågat i 3 kyrkor i denna stad. Ingen hade 10 minuter vilket hade räckt.
Jag och min familj inte har något över för svenska kyrkan längre. Vi kommer att ha våran kristna trosuppfattning ändå.
Vi råkade ut för en numera ärkebiskop i Lund för en massa år sedan när hon bara skällde och skällde på både medarbetare och konfirmander i den församling vi då tillhörde. Antagligen kommer vi gå med i någon frikyrkoförsamling i stället. Det känns FEL men vad gör man?
 

Välkommen

Skrivet av  Passiflora
Hej A och välkommen.
Jag tycker inte du ska se det som fel att gå med i en frikyrka. Varför skulle det vara fel?
Själv är jag med i en Pingstkyrka och det känns väldigt rätt för mig.
Jag är också med i Sv kyrkan och där har jag också mött massor av snälla människor.
Jag hoppas att du kommer att få möta mäniskor som kan ta tid och förklara saker för dig och din familj i lugn och ro. En alphagrupp kan också vara en fin gemenskap där du både kan trivas och få svar på många frågor och även dela med dig av din tro till andra.
 

Jo

Skrivet av  A
Jag har också mött MÅNGA underbara människor inom svenska kyrkan.
Tyvärr har jag flyttat ett par gånger och i den stad jag nu bor finns en extrem kyrklighet där endast de som funnits med länge är välkomna. (Extremt få på gudstjänter)
Några av mina vänner är pingstvänner så jag har verkligen inga problem med det! Vi får se efter helgerna hur vi gör. Kanske ska vi i familjen prova lite olika och på så sätt "hitta rätt".
Hur som helst så finns ju tron innifrån och det är ingenting som stressade (och otrevliga) präster kan ta ifrån mig!
kram
 

Artiklar från Familjeliv