Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Klara svar från andevärlden

Skrivet av E på besök
Har någon här inne läst den? Jag håller på just nu och är bestört. Själv är jag inte aktivt troende och har svårt för att veta vad som är sant och osant av de bibliska delarna, men boken går ut på att ett par, i seans, får kontakt med den Helige Ande. De frågar diverse saker och han ger väldigt tydliga svar. Jag är väldigt intresserad av det övernaturliga och tror på mycket, men vid kontakt med de Helige Ande drar jag nog gränsen! Speciellt eftersom många av svaren är VÄLDIGT kontroversiella, som att anorexia och plötslig spädbarnsdöd beror på för lite kärlek från omgivningens sida.
Vet inte riktigt vad jag ska känna, men jag är fruktansvärt upprörd. Någon annan som läst den??
Svar på tråden: Klara svar från andevärlden

Av Marie-Louise och Robert Hahn *imt*

Skrivet av  E på besök
.
 

Nej har inte läst

Skrivet av  Pingstvännen
men spontant så känner jag att jag INTE tycker om att de påstår att sjukdomar skulle ha den och den orsaken, vilken skuld som läggs på alla föräldrar! Det finns många oälskade barn och ungdomar som inte drabbas av PSD eller anorexia. Nej jag tycker inte om sådana påståenden alls. Tror inte det stämmer alls att PSD skulle bero på för lite kärlek.

När man började vända bebisarna på rygg så minskade PSD med hälften, det hade inte med kärlek att göra.

Här (om boken är skriven som du säger vilket jag utgår i från) tar man en allmän sanning nämligen den att människan behöver mer kärlek, vilket hon oftast gör efter människan är en behovsvarelse. Och så lägger man in små osanna påståenden, det är då lätt att påverkas. När små lögner är insvepta i sanning är dom riktigt luriga.

Den helige Ande kan leda oss men inte ska du gå i seans för det. Nej, den anden som kallar sig den helige Ande för dessa personer, är nog en helt annan ande än Jesu Ande om jag ska säga vad jag tror.

Att bli ledd av Jesu Ande = den helige Anden är ofta en diskret sak som ser helt naturlig ut.

Visst finns under och tecken i detta också men seans, nej. Min erafrenhet är att kristna som är klartänkta i knoppen är dom som lättast kan ta emot ledning av den helige Ande.
 

Inte läst

Skrivet av  Orpa
men vid seanser är det INTE goda andar man har att göra med, utan onda som ljuger och lurar människor (tex att de är deras döda släktingar osv). Detta kan jag direkt säga är kvalificerat struntprat av stora mått.
Inget att bry sig om alltså.
Visst kan man få tilltal från den helige anden, men man ska alltid pröva allt och vara väldigt försiktig med att säga att så är fallet.
Annars kan det bli riktigt fel.
 

Har inte läst

Skrivet av  Katarina_79
boken, men tror definitivt att man kan ha kontakt med den helige Ande, det har jag dagligen! Men inte så att jag sitter och rabblar något mantra eller har någon seans. Den helige Ande bor i alla kristna och det är han som leder oss. Men att han börjar säga grejer som att anorexia och plötslig spädbarnsdöd beror på för lite kärlek från omgivningen tycker jag låter mystiskt...
De andar som folk möter i seanser är aldrig den helige ande, utan demoner. Nu har jag inte läst den här boken som sagt och kan därför inte uttala mig om den, men det låter som sagt väldigt konstigt alltihop.