Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Evangelium för en ny tid"

Skrivet av Intresserad
Någon som läst den? Vad tyckte ni?

Boken berättar mycket som Bibeln censurerat, bl a om Jesu barn- och ungdomstid, resor i många länder, utbildning av diverse stora mästare ( tex buddistiska och hinduer). Han talar om reinkarnation, människans och könens jämställdhet, förkastar offrandet av djur osv..

Boken skrevs långt före att sk new age blev så populärt av en man som sade sig få informationen från Akashakrönikorna.

Svar på tråden: "Evangelium för en ny tid"

Jag har inte läst den.

Skrivet av  Pingstvännen
New Age är heller ingen nyhet, det finns inget nytt under solen när det gäller andliga ting. Jag är inte så väldigt insatt i New age, men jag vet att tankarna däri härstammar långt tillbaka.

Att tro på många gudar är det många folk som gjort, alltid. Sak samma med att tro på en allomfattande "okänd gud".

Jag ser det inte som att Bibeln censurerat men Bibeln kan aldrig vara fullständig. Bibeln innehåller inte allt. Du kan inte i Bibeln läsa dig till hur man tar körkort men ändå är det inte fel att ta körkort. Allt som hänt finns inte med i Bibeln. Många folkslag nämns bara med en rad. Boken Bibeln är inte fullständig. Bibeln leder oss i stället att lära känna en person, Jesus. Efter att ha lärt känna honom blir man inte densamme mer.

För mig är det så, att efter att ha mött Jesus så är det inte längre aktuellt att springa efter olika rop om andliga saker och ting. Jag har mött honom och ingenting kan rubba den övertygelsen jag fått.

Från att ha varit extremt öppensinnad så förvandlades jag. Alla tankar och ideer jag hade haft innefattande både reinkarnation (som verkligen tilltalade MIG och MITT sätt att se på mitt liv) och sierskor torkade i hop som ett sviskon efter att jag förstått att Bibelns Jesus är uppstånden och lever. Därefter så känner jag mig liten och platt med alla mina "utsökta" ideer och tankar som jag kan få.
I ljuset av Han Som Lever så är alla ifrågasättanden av Bibeln bara ett prassel i eoner av tid.
Jesus lever - det är det hela *ler*
Men jag känner mig oerhört älskad.