Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

min... Råd Tack!

Skrivet av Ume
Det här är kanske helt fel forum, men jag försöker i alla fall...
Jag har kommit på min man fler ggr med att titta på nakna tjejer osv på internet. Tycker det är jättetrist och han kan inte stå för det. Jag blir ledsen över att han måste titta på det, tror att jag inte duger för honom osv. Vi har varit tillsammans och gifta i tio år, har barn tillsammans, och är dessutom aktiva medlemmar i en kyrka. Vad tycker ni andra? Ska man bara acceptera detta? Gör "de flesta" män det?? jag för nästan en känsla av otrohet, men det kanske är att överdriva...Kanske jag överdriver allt som ens går och funderar över detta hela dagarna?
Snälla, berätta vad ni tycker!
Svar på tråden: min... Råd Tack!

Förstår dig

Skrivet av  Flugan
Jag skulle bli jätteledsen om jag kom på min man med att kika på sånt (vi har diskuterat ämnet o han gillar inte heller porrtidningar mm). Vet inte vad jag ska ge dig för råd, annat än säga att jag förstår att det är jobbigt för dig. Skulle känna precis likadant (även om många andra säkert tycker att man gör för stor sak av det hela). Mest troligt menar han inget med det, utan är bara lite nyfiken, men han borde ju kunna vara ärlig.


Om det känns jättesvårt att ha det så här, så kanske det är något ni måste prata om. Annars riskerar det att komma mellan er. Och så viktigt kan det väl inte vara för honom att han vill riskera det? Ni kanske skulle fara på nån sån där par-relationshelg som en del kyrkor ordnar. Min man o jag var på en sån helg, och det var både jobbigt och bra. Man fick jättemycket tid att prata om problemområden i äktenskapet, hur det känns, vad som sårar en osv. Sånt som man vanligen inte orkar prata om hemmavid. Där kan ni ju också få hjälp av en utomstående -med tystnadsplikt- att prata om detta, om det är för känsligt att prata om bara ni två.

Kram o lycka till!
 

Jag skulle inte klara av det

Skrivet av  Mamma med 6 barn
om min man gjorde det samma så skulle jag också få en känsla av otrohet, och skulle inte kunna acceptera det. När du känner som du gör måste du prata med din man, berätta hur du känner och att du inte vill att han gör det. Jag menar att detta inte är en känsla av otrohet, det ÄR otrohet. Otrohet är inte bara att ha sex med någon annan, utan begära något annat, och varför titta på nakna tjeier om man inte känner begäret och lusten?
Har han problem och inte kan låta bli finns hjälp att få i kyrkan, förbön. Fortsätter han så kan det kosta ert äktenskap dyrt, med alla känslor du har.... det är ju inte full öppenhet mellan er och kan lätt bli en spricka som blir större....
 

Artiklar från Familjeliv