Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sats och SatsBaby

Skrivet av Camilla me Emilia 9911 & Ludvig 041120
Någon som har erfarenheter av Sats och SatsBaby?

Funderar på att börja träna på Sats och det är just SatsBaby som passar bäst just nu då det var 7 veckor sedan jag fick barn.

Var väl ca 9 år sedan jag tränade sist så jag känner mig helt ny på området. Känns nervöst till max..

Någon som har något att säga om sats, och SatsBaby?

Tacksam för synpunkter!
Svar på tråden: Sats och SatsBaby

Svindyrt men bra

Skrivet av  totally devoted to PUMP
Babyklassen var för knappt två år sedan en stepklass med rätt mycket styrka på slutet. Om man vill kunde man ha babyn med sig i en del styrkeövningar.

På sats kan man bara lösa årskort eller gå enstaka gånger. De tar hutlöst betalt för att gå en gång. Om du däremot bestämmer dej att teckna årskort kan du spara kvitton från enstaka gånger (vet ej hur många) och få dem reducerade i priset.

Jag har tränat på sats sedan 1995-1996 och trivs bra. För äldre barn finns det ju barnpassnig på en del ställen. Det var pga den jag började på sats
 

Bra kom i gång träning

Skrivet av  Pia, pump o aerobics instruktör
är SATS baby. Har själv instruerat det. Det är som en nybörjar klass i step med lägre musik eftersom bebisarn aär med i salen. Klassen avslutas med en lång styrkedel med redskap och/eller bebisen och sedan strech. Värt att prova om du köper kort på Sats och sedan finns det ju barnpassning på flera anläggningar där man kan lämna sitt barn om man vill träna något annat. Lycka till.
 

Artiklar från Familjeliv