Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hej hej!

Skrivet av A-C
Har varit här och smygläst ett bra tag och det är väl dags att jag presenterar mig lite. Jag kallar mig för A-C (Anna-Carin) på aff och fick en dotter hösten -03.
Började plugga i höstas efter ett års studieuppehåll. Vi förväntas träna en hel del, men det blev lite körigt med den biten för mig i höstas så nu har jag ställt större krav hemma;-) Har en hinderbana att ta mig över senare i vår. Hoppas jag får vara här, ni har många bra tips och ideer.

Ha det!
Svar på tråden: Hej hej!

hur har du tänkt träna? imt

Skrivet av  oa
 

Det blir nog

Skrivet av  A-C
lite blandat. Styrkan blir nog genom att varva gymet i skolan, pump och satsstyrka. Kondition blir det genom löpning och spinningpass. Har väl ingen direkt plan när träna vad och hur ofta för det är jag inte så duktig på men jag försöker varva så gott det går.

Något som jag inte vet hur jag ska träna är smidighet, känner mig lite stel så det tar jag gärna emot förslag på!
 

Då skulle..

Skrivet av  Dora
jag föreslå Body-Balance eller liknande, det har jag blivit smidigare av.
 

rekommenderar

Skrivet av  malla
poweryoga, bra för både smidighet & styrka. Kan säga att jag kände verkligen att man borde stretcha mer efter body-pumpen, när jag var på poweryoga 2 dagar efter...Speciellt lårmuskulaturen kändes steeela :o). Tror öht att man ska stretcha mer än stretchen som dom har i samband med passen, men det blev mer påtagligt när jag var på yoga. Då kändes det verkligen hur stel man var :o)..
 

Artiklar från Familjeliv