Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Klåda i underlivet

Skrivet av psykiskt knäckt
Blir tokig snart! Klåda och sveda runt blygdläpparna och även runt anus. Ibland även prickar som kliar. Kliar sönder mig på natten och kan inte koncentrera mig och måste springa på toa flera gånger på dan för att klia mig med papper. Har provat alla receptfria medel mot svamp och fick även utskrivet dermovat mot eksem för ca 2 år sen men det hjälper inte heller. Blir snart psykiskt knäckt av detta. Har liksom en beläggning i hela underlivet oxå. det luktar pyton men är inga stor aflytningar. Luktar även illa om mitt kiss. Inser att jag måste gå till gyn men drar mig.... är lite orolig. Vad kan detta vara! Eksem, svamp.....inget verkar ju hjälpa.

och sexlivet ska vi ionte prata om..... har haft det så här till och från i 7 år nu.


Svar på tråden: Klåda i underlivet

Jag skulle

Skrivet av  Susanna m. Jasmine 17/1-99 & Malva 6/9-02
uppsöka läkare om jag var du.
 

Tror inte

Skrivet av  fd klådis
att du ska oroa dej.Det verkar bara som en kraftig svampinfektion. Men du ska absolut gå till gynekologen, för det verkar ju inte bli bättre. Du kan inte ha det så här. Förstår jag dig rätt?? Har du inte varit hos gyn på flera år?? Då är det verkligen dags nu! Det blir troligen inte bättre av sig själv, tvärtom. Badda med filmjölk så länge och ring gynekologen direkt i morgonbitti, och säg att det är akut. Du kommer att önska att du gjort det tidigare, när du efter några dagar börjar känna dig bättre.
 

Har varit hos flera

Skrivet av  psykiskt...
och alla utom en har sagt svamp men ingen medecin biter. En sa eksem men den med. hjälper inte heller. Det var för 1 1/2 år sen. orkar inte springa till gyn och ändå inte bli hjälpt. förr sprang jag ofta....
 

Stackars dig.

Skrivet av  fd klådis
Det måste vara jobbigt. Jag tycker att det är underligt att gynekologen bara släpper dig efter en behandling som inte har funkat. Du ska nog inte byta gynekologer, utan hålla dig till en och samma, och verkligen komma tillbaka om det inte har hjälpt. Så att ni kan köra uteslutningsmetoden och verkligen reda ut detta. Och en sak till: när jag drabbades så skulle även min man behandlas annars blev det bara en ond cirkel, för om det är en svamp inf. så överförs den till partnern också. Jag fick inte heller använda tampong, fick inte ha trosskydd eller bindor med blekmedel i. Jag skulle använda bomullstrosor (som andas) som var tvättade i ett VÄLDIGT milt tvättmedel. Jag fick inte heller använda åtsittande byxor.
 

blekt toapapper

Skrivet av  m
Testa att byta toapapper, såvida du redan inte använder, blekt "rent" toapapper.
Är själv känslig mot trycksvärtan som kan finnas kvar i oblekt toapapper, får hysterisk klåda, som upphör när jag använder blekt papper.
Ett litet enkelt tips att försöka med iallafall!!
 

Har du fått ÄTA Diflucan?

Skrivet av  En som varit galen!
Jag får problem med klia i underlivet ibland. Man blir galen!!!!!!!Dessutom är det ju tvärförbjudet att klia sig där när man är bland folk och det gör det hela värre!
Jag har vid ett par tillfällen då inget annat hjälpt fått tabletter utskrivna. Diflucan, och de är alltså mot kraftig svamp.
Har du spira? Det kan göra att du får väldigt kraftig svamp och då måste spiralen bort så att man inte får infektion i livmodern.
Om det inte är svamp så ska du verkligen pröva att byta toapapper och köpa annat tvättmedel (tex Grumme tvättsåpa).
 

Artiklar från Familjeliv