Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vansinnig hudklåda

Skrivet av På gränsen till nervsammanbrott
Jag lider av fruktansvärd klåda som kommer främst när jag ska sova. Jag märker att det förvärras om jag duschar på kvällen, efter duschen har jag massor med röda prickar på kroppen och när huden gnids mot sängkläderna (eller om jag sitter och lutar mig bakåt i soffan) så börjar det sticka, nypa och klia i huden så att jag drivs till vansinne. (jag använder ingen duschkräm så det kan inte bero på det)

Jag ömsar även skinn säkerligen 100 gånger oftare än normalt, när jag badar eller duschar så bara "rinner" huden av mig.

Jag har varit på hudmottagningen men där blev jag inte tagen på allvar, doktorn satt två meter ifrån mig och gjorde bedömningen att "det ser ju bra ut nu iallafall"

Jag undrar om jag är helt ensam på jorden om att ha det så här? Det verkar ju så eftersom inte ens en hudläkare har hört talas om nåt sånt.
Kan man vara allergisk mot vatten? Det är ju nästan som att huden fräts bort när jag har vatten på den och det känns som nässelutslag efter duschen.
Jag vet inte hur länge jag står ut med att ha det så här.

Svar på tråden: Vansinnig hudklåda

Hmm

Skrivet av  cia
Det kan inte vara så att du är allergisk mot kyla och värme? Har en kompis som är det...får utslag när hon bla fryser. Men annars vet jag inte...hoppas du hittar orsaken..låter jobbigt!
Kanske kan du ta foto på huden när det är som sämst så läkarna verkligen ser hur det ser ut.
 

Artiklar från Familjeliv