Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hjälp, vad är det med mig ?? (Gärna läkarsvar)

Skrivet av Orolig, gravid v.22
Hjälp !! Nu har det hänt igen. Är så rädd !!
Är gravid i vecka 22 och mår väldigt väldigt konstigt.
Inom loppet av några veckor har jag nu 3 ggr fått svimningskänslor m.m. Alla ggr har det hänt när jag stått och lagat mat. Plötsligt svartnar det för ögonen och jag blir yr. Får en väldigt obehaglig känsla i hela kroppen, pulsen stiger och jag måste lägga mig ner. Sen sitter känslan kvar jättelänge, kanske tom. flera dagar...

Sist jag var på MVC såg allt bra ut. Blodtryck 130/80 och HB låg på 130 drygt. Socker 4,5.

Ringde min BM idag men hon hade inte tid. Ska dock dit i morgon eftermiddag, men jag orkar inte vänta...vill veta NU vad det kan va för fel. Nån som har en aning ???

Jag är 28 år, INTE smal (vet att blodtrycksfall är vanligt bland smala personer men det är alltså inte jag)...

Jag stressar inte utan kan få såhär hur lugn jag än är. Hjälp mig snälla !!! Kan det vara någon sjukdom ??
Hoppas innerligt på snabbt svar,
Kram från mig
Svar på tråden: Hjälp, vad är det med mig ?? (Gärna läkarsvar)

Fast blodtrycksfall...

Skrivet av  MariaX
är väl inte förbehållet smala personer, jag får det då och då och jag väger 70 kg till mina 163 cm = inte smal. Nu känner jag ju inte som jag ska svimma men det kan nog variera och du är ju dessutom gravid.
 

Låter mest som blodtrycksfall

Skrivet av  tanten
i alla fall.
Be din BM ta blodtrycket när du har stått upp en stund.
Ligger du ner får ni ju inte "napp".
Finns inget i det du berättar som tyder på någon sjukdom iaf.
 

Artiklar från Familjeliv