Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Halsont i halsgropen?

Skrivet av Birgitta
Jag har så konstigt ont i min hals, det sitter inte alls över mandlarna som det brukar när man får t ex halsfluss och jag är knappt något röd eller svullen när jag kikar själv. Det onda sitter längre ner i halsen, så pass långt som nere vid halsgropen. Kan man ha så vid en lätt förkylning (ingen feber och knappt nåt snuvig alls)? Det gör ont nästan som kramp ibland, snörper liksom åt. Och molvärker dessutom hela tiden. HAr gått så här i snart två veckor nu, men har itne tyckt det varit nåt att söka läkare för eftersom vår lilla son var jätteförkyld med feber strax innan och efter hasn läkarbesök visade det sig inte vara halsfluss. Han är bätre nu, har varit snorig i tre veckor men är pigg och glad igen.
Jag har haft halsfluss många gånger men sånt här halsont har jag aldrig varit med om förut. Nån som vet?
Svar på tråden: Halsont i halsgropen?

Gå till doktorn!IMT

Skrivet av  tanten
a
 

Så har jag haft och även

Skrivet av  E
våra döttrar någon gång.Jag tror inte det är nåt konstigt,även om jag inte vet vad det kan bero på.Något virus måste det väl vara antar jag.
Jag tror nog du kan vänta med att gå till doktorn någon vecka till åtminstone.
 

Jag hade så i våras!

Skrivet av  Charlotte
och det visade sig vara en inflammation i sköldkörteln, akut tyreoidit. Jag fick antiinflammation tabletter och skulle fått kortison om det itne gav med sig.

Sök läkare!