Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Någon som vet?

Skrivet av Terese
Jag har haft värk i kroppen i 6 år nu, 5 år sedan jag fick diagnosen fibromyalgi.
Har som ständig febervärk, tandvärk och träningsvärk allt på en gång i hela kroppen. Däremot så har det varit överdelen som varit det jobbigaste, där värken är som värst är runt om revbenen, bröstryggen, huvudet, fötterna och händerna.
Nu de sista månaderna så har det tillkommit en ny värk som är riktig intensiv, det bränner och värker. Det sitter på baksidan av benen, låren och går ända upp till rumpan. Orkar inte sitta eller ligga nåt längre då det bränner och värker så därbak. Känner inte av det så jättemycket hela tiden utan det kommer från och till, kanske en gång/varannan vecka och håller i sig 2 dagar. När det kommer så får jag även en riktigt brännande värk i axlarna, jag känner mig riktigt sjuk och jag får en lätt temp som ligger mellan 37,7-38,3.
Är det här något som kan förknippas fibromyalgin eller är det något som ska kollas upp lite mer?
Är det vanligt eller normalt att ha lite lätt feber så?

Snälla om någon vet, svara isåfall!
Svar på tråden: Någon som vet?

Det här liknar de perioder

Skrivet av  tanten
som jag hade under flera år innan jag fick behandling för min avlagda sköldkörtel.
Sen försvann allt sånt.
Har man kollat din sköldkörtel, tagit några såna prover?
Få det gjort annars, oftare än man tror så finns det med i bliden vid fibromyalgi, och omvänt, är fibromyalgi vanligt vid sköldkörtelproblem.
Proverna: TSH, fritt T4, fritt T3, TPOab.
 

Tack för ditt svar...

Skrivet av  Terese
de tog såna prover på mig förra året då jag hade gått ner så mycket i vikt efter det att dottern föddes och jag hade också mycket hjärtklappning då. Har det fortfarande. Men proverna var bra sa min läkare, är det nåt som jag ska kolla upp igen tycker du? Eller finns det nåt annat som kanske skulle kollas upp
 

Artiklar från Familjeliv