Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Depression? Snabbt svar tack!!!!!

Skrivet av Anonym
Hej,
Har nu mått botten i snart 2 veckor. Har fått ångestdämpande medicin men tycker ändå att allt är botten. Bara gråter och gråter - samtidigt som man ska försöka kunna ta hand om sina två små barn. Som tur är har de en pappa som får ta allt - vilket leder till att barnen är mer mammiga än nånsin. *suck*
Ska till läkaren idag igen. Kanske att det kan vara en depression? Nu är jag så orolig. Orkar inte må så här länge till - hur lång tid kan det de (snabbast alltså - att det kan ta lååååång tid vet jag). Om jag får annan medicin idag när börjar jag isåfall må bättre? Vill ju kunna se en ljusning...

Snälla hjälp mig fort!!!!!
Svar på tråden: Depression? Snabbt svar tack!!!!!

Hej !

Skrivet av  Emona
Jag har liksom du en depression, plus panikångest. Från det att jag började äta medicin (ZOLOFT) började jag inte må bättre förrän efter tidigast 3-4 veckor, och sen tog det ännu längre tid innan jag började känna mig hyfsat bra.

Tyvärr så måste du nog låta det ta sin tid. Man blir inte frisk i ett nafs, även om man önskar att det kunde vara så.

Har det dock inte blivit bättre inom 1 månad bör du prata med läkaren igen och se över vilken och hur mycket medicin du tar.

Stor kram och lycka till

 

Någonting ligger ju bakom din ångest och

Skrivet av  tanten
att du gråter.
Har du själv några aningar om vad?
Du bör ju också få någon att prata med och inte bara tabletter, de är ingen lösning, de bara tar udden av det för tillfället.
Be din läkare om att få kontakt med en psykoterapeut. Det kan vara väntetid men det är det nog värt!
 

Artiklar från Familjeliv