Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Bo i studentlägenhet med barn

Skrivet av Orolig
Hej!
Finns det någon här som har barn, och samtidigt bor i studentlägenhet, alltså en lägenhet där det är krav på att man studerar ett visst antal poäng per termin på högskola för att få bo kvar?
Eller är det kanske nån som bor i studentlägenhet, och får lov att bo där UTAN, efter att du har pluggat klart?
Är lite orolig just nu.Vi har bott i ett område med studentlägenheter i flera år nu medans jag studerat, och vi trivs SÅ bra i detta området, men eftersom jag studerat klart efter denna terminen måste vi antagligen flytta, pga av kravet att studera för att få bo i lägenheten.
Ville bara kolla om det finns nån som vart i min sits, men som kanske fått slippa undan detta studeikrav och ändå fått bo kvar kanske pga av att man har barn eller så....
Svar på tråden: Bo i studentlägenhet med barn

Låter otroligt...

Skrivet av  Mama-Kriti
Det är ju oftast ruskiga köer till studentlyor så jag tror att få bo kvar utan att plugga är det nog inte så stor chans att få göra. \'
De resonerar nog som så att har man pluggat klart så flyttar man ofta i vilket fall (tex byter stad) eller att man vet när studierna är slut och man ska börja leta nytt boende i tid.
Trist svar...kan ju alltid hoppas jag har fel.
 

Har ju aldrig bott i studentlägenhet...

Skrivet av  K-line & Jeanna 011226
men ofta så är det så att man måste teckna nytt kontrakt vart annat år och då uppvisa att man fortfarande studerar. Hyresvärden kan även göra kontroller och då måste du eller din sambo/man kunna uppvisa intyg att någon av er fortfarande studerar.

Tror knappast att de är snällare på något sätt för att du har barn. Lägenheterna är till för studenter!

Kolla upp med de som hyr ut lägenheterna vilka regler som gäller på din ort. De har säkert någon hemsida där du kan läsa svaren. Hör dig för bland folk i din trappuppgång, någon vet säkert något. Gå in på Föräldrarskap, studera och ha småbarn här på fN.

Lycka till!
 

Artiklar från Familjeliv