Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

att bo i en 2a med två snart STORA barn

Skrivet av P
Vi vill bo i stan (Stockholm) och det enda sättet är att bo i en 2a. Det blir trångt. Men det är det värt på något sätt. Då får man bo i det område som man vill. Har ni erfarenhet av att bo trångt med lite större barn? Våra barn är 2 år och ½ år men de växer och blir större...
Svar på tråden: att bo i en 2a med två snart STORA barn

Liiite mer erfarenhet...

Skrivet av  Sarah
mina barn är nämligen tre och ett år gamla... :)
Vi har hela tiden velat ha en större lägenhet, men nu börjar vi fundera på ifall vi kanske skulle bo kvar här på 67 kvm ändå.
Väntar spänt på att få läsa svaren du får...
 

Vår 2a är på 68kvm

Skrivet av  P
Lite större än er lägenhet :-)
 

Åhå!!!

Skrivet av  Sarah
Ska vi byta?! :)
 

Njä

Skrivet av  Helena
Vi har bott med tre barn i en trea däremot, den var på 73 kvadrat så visst var det trångt:-) Men ett rum kunde ju vara barnrum utan att vi vuxna behövde sova i vardagsrummet. Fast det gjorde vi också en period, och så tillbaks i stora sovrummet med minsta barnet... vi provade alla varianter tror jag innan vi fick chans till större.

Mitt tips är att barnen delar sovrummet på sikt och att ni hittar en smart vardagsrumslösning. Det jag har mest emot säng i vardagsrummet (ja, trångboddhet öht) är att det blir så jäkla dammigt. I längden tror jag på en schysst säng, även om det ska stå i vardagsrummet - jag blev knäpp på bäddsoffa och kånkande av sängkläder för det är ju lite begränsat med förvaringsmöjligheter också. Men ni hittar nog ett sätt om ni är motiverade!
 

Oförskämd stor

Skrivet av  Mamma mia
Nästan pinsamt att säga att vi har 180 kvm. Fast i Göteborg. 2 vuxna 2 barn men det slutar ändå med att barnen ropar på natten och vi vaknar i deras sängar. Vad behöver man egentligen?
 

Ingen direkt erfarenhet

Skrivet av  Annjo
men det är värt väldigt mycket att få bo i ett område man trivs! Så vill ni helst bo i stan så satsa på en 2:a. Det kommer säkert att funka, lite smarta lösningar och det blir perfekt. Vi har en trea och två barn (1 o 3 år). Barnen är nästan aldrig i sitt rum utan leker mest i vardagsrummet ändå.
 

fråga om 2 barn i 3:a

Skrivet av  bebison m becke
Vi bor i trea och tänkte att lillebror ska flytta in i barnrummet till våren då han blir 1 år. Det är dock 4 år mellan barnen. Hur funkar det att dela rum? Har själv inga egna syskon, så för egen del känns det hela som ett socialt experiment (att ha två barn alltså).
Min man har förresten fått jobb i Sthlm, men pendlar till att börja med. Vi vill också bo i stan, och inser att då får det bli en 2,5:a. Halvan får bli vardagsrum. Men än så länge njuter vi av 3 r o k på 100 kvm i Gbg. Men Sthlm lockar. Vi får se hur det blir.
 

Våra barn är det 5 år imellan

Skrivet av  Heléne
och det är tufft ibland när våran större tjej på 8 år har kompisar hemma och lillasyster inte får vara med men annars går det rätt bra.
 

Min väninan har två stora (11 och 14 år) samt två

Skrivet av  EllaNora
mindre ( 5 och 6 år) de bor i en tvåa! Sex personer! och hon tycker att det är blä!!!
 

det kan jag förstå.

Skrivet av  kanflygaärinterädd
Men vi bor två barn och två vuxna på 68 kvm. Det behöver inte bli "blä". Om man bara löser det så att man har mycket förvaringsutryme blir det inte så rörigt.
 

Nej men sex!*s*

Skrivet av  EllaNora
Fyra är färre än ses, klart det går men tonåringar kan behöva egen plats!
 

Hallå P

Skrivet av  Ika
Massvis av mina vänner här bor med 2 barn i en tvåa. Det är helt enkelt för dyrt med lägenheter i Amsterdam.

De flesta har delat sovrum med sina barn tills de är i fyraårsåldern och sedan har föräldrarna flyttat ut i vardagsrummet. Men alla tycker verkligen att det är A och O med en superbekväm bäddsoffa där man bara kan vika in rubbet på morgonen så att man slipper bädda nytt varje kväll.

Vi är än så länge bara 2 vuxna och ett barn i en tvåa men när det är dags för barn nr 2 kommer vi nog att bo kvar i alla fall. Vi älskar vår lägenhet!
 

Hej Ika

Skrivet av  P
Vad kul att du bor i Amsterdam...Min brors pappa bor där och vi har vairt mkt i Amsterdam. Jag tycker om staden.

Vad gäller bäddsoffa så undrar jag om du kan rekomendera någon bekväm bäddsoffa? Vi har tittat lite på IKEA men de känns så obekväma...

Tänkte först att man skulle ha sängskåp. Men det känns som att en bäddsoffa tar mindre plats...
 

Till Ika - blir snart holländare

Skrivet av  bebison m becke f 1/5
I alla fall för 8 mån, då vi ska bo i Leiden medan min man forskar där. Vore roligt att ses. Verkar finnas många svenskar och det är ju inte så långt mellan Leiden och Amsterdam. Min mail är [email protected]
 

FÖR LITET Imt

Skrivet av  Mira
t
 

Vad är För LITET

Skrivet av  P
?