Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

gammelmor med Magnus- ny fråga...

Skrivet av fluffy
Jo, det aktuella läget är radhus ca 150m från Norrviken. Rotebergsvägen eller nåt sånt tror jag att det heter, vet du någonting om just det området? Är det bullrigt där oxå?
Svar på tråden: gammelmor med Magnus- ny fråga...

Hej!

Skrivet av  gammelmor med Magnus
Området du talar om borde inte vara så farligt bullerstört. Det är avskärmat från motorvägen av en bergknalle. Järnvägen ligger bortanför motorvägen och borde inte vara något problem. Iallafall om ni kommer tillräckligt långt nedför backen.

Området ligger väldigt fint intill Norrviken. Där plogas det en sjöisbana varje vinter. Soliga söndagar är sjön helt svart av folk.

Tyvärr händer det att det blir algblomning och badförbud i sjön om det blir varma somrar. Jag vågar inte gå med hundarna där då. Annars finns det fina promenadvägar ända bort till södra änden av sjön, där jag bor nu.

Det finns en skola i området, Trollesundsskolan. Jag har bara varit där med min dotter på gymnastik men skolan ser rärr OK ut.

Småbarnsomsorgen i Sollentuna är lite knepig. Kommunen är genuint borgelig och man uppmuntrar friskolor och privatdagis. Man får ställa sig i kö till varje enskild enhet. I februari ska man kunna gå in på nätet och titta på köerna. Men hittills har man fått ringa runt och kolla om man fått plats. Jag har dagmamma nu och är supernöjd. Just i Rotebro tror jag det finns ett Ur & Skur-dagis.

Fråga gärna mer om det är något annat

 

Artiklar från Familjeliv