Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

vilket område?(stockholm)

Skrivet av a
Utsälje(huddinge) eller Fruängen?

Svar på tråden: vilket område?(stockholm)

Vet bara om

Skrivet av  Dellen
Fruängen,har flyttat därifrån.Men det berodde inte på vantrivsel utan på att vi behövde större bostad och "snubblade" över en med dubbel storlek och uteplats(liiite o.t.).
Vi har alltid trivs där,dagis,skola,mycket grönt.
Centrum med allt du behöver (systembolag innebär att det finns "a-lagare").Fråga mera om du det är mer du undrar över.
 

Lite tankar

Skrivet av  knyttet
Jag vet inte så mycket om Utsälje - är dock uppväxt i Huddinge och vet att nackdelen med Huddinge är att det är en fattig kommun. Detta påverkar en del - jag vet inte hur kommunalskatten är nu men ett tag var den flera kronor högre än i Stockholm. När jag gick på komvux i Huddinge fick jag inte läsa kurser över kommungränsen, samma problem kan gälla andra skolor.

Jag tycker att Fruängen är o.k. Centrum är lite skjaskigt med A-lagarna, men flera bra butiker, bank, bibliotek, apotek, vårdcentral etc. Jag har hört att Fruängsskolan fått bättre rykte (fått pris?), men har själv inga barn som går där. Det är nära till stan och till E4-an. Trots detta är det hyfsat billigt att köpa bostadsrätter och hus fortfarande.