Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

MOTALA

Skrivet av Sylvester
Hur är det att bo där med barn? Skolor, dagis...???
Svar på tråden: MOTALA

det är väl som överallt

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
det finns bra och dåliga dagis och skolor (har hört gott om mossen och gustavsvik), lite nyfiken på nya vätternskolan är jag också.
Skulle nog inte bosätta mig där personligen eftersom jag bott där och har bad memories men står man ut med bruksmentaliteten och det knappra affärsutbudet så är det säkert bra.
 

Aldrig igen

Skrivet av  Helen
Har väldigt dåliga erfarenheten av "Sveriges Chicago" som somliga invånare stolt kallar sin håla...
 

Vadå???

Skrivet av  Sylvester
Har själv bott i Motala 24 år av mitt liv och funderar nu som sagt på att flytta tillbaka. Har aldrig hört namnet "Sveriges Chicago". Var kommer det ifrån?

Vad för dåliga erfarenheter är det du har? Är det personliga eller har det faktiskt med staden att göra???
 

Hahaha!

Skrivet av  Sylvester
Jag kan ju säga att Motala har säkert 10 ggr så stort affärsutbud som där jag bor nu. Så det står jag nog ut med. Dessutom är det ju faktiskt nära (5 mil) till Linköping, så det är ju inga problem.

De flesta här verkar vilja bo i storstäder. Jag tycker det är mysigt med små ställen. Är mer rädd att Motala är "för" stort!!!!
 

Skulle varit svar på "det är som överallt"

Skrivet av  Sylvester
mn
 

jag vill bo i lkpg

Skrivet av  Hjärter dam m. IF
bor nu i sthlm så jag flyttar ju till mindre...
Det är väl skönt att folk vill bo på olika ställen annars skulle det bli trångt ;)
 

På väg härifrån

Skrivet av  nuria
Bor fn i denna grotta men förhoppningsvis flyttar vi till sensommaren...
Den gråa dimman ligger över stan, och där lär den förbli...
Kriminaliteten ökar...
Finns inga resurser att ta hand om våra gamla, unga, psykiskt sjuka, hemlösa. mfl, mfl...
Sjukhuset läggs ner med dess avd..
fabriker stängs...
Kommunen varslar...
Skolor och dagis stängs...
De skolor som finns kvar håller nästan sämst betyg i hela landet...
Som sagt, hela stan håller på att monteras ner.

Köp några Motalatidningar så kanske du får en egen uppfattning av vad som händer i stan...

Torget en lördag eftermiddag....:
Tomt. Öde..
Kanske en och annan A-lagare nere i stadsparken...
Där det skulle byggas strand och annan turistlockelse...Där har de utsatta bosatt sig, för vart annars ska de ta vägen?

Nej.
Jag skulle inte flytta hit igen...
Kanske ha en sommarstuga att åka till på sommaren...
Karlsby kanske. Men då måste jag se till att någon kan se till den över vintern annars är risken stor att den blir bebodd av andra hemlösa eller så blir det med stor risk inbrott...

Lycka till..



 

Artiklar från Familjeliv