Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

ANNJO

Skrivet av husspekulant
Hej!
Jag vet egentligen inte direkt vad jag undrar. Hoppades på att någon som bor i själva området kanske såg inlägget. Jag vill veta generellt hur det är att bo där. Barnen? Omgivningarna? Vad finns att göra? Är husen ok? Området? Har hört rykten om att området ska byggas ut ännu mer? Kommunikationer? Sen naturligtvis själva Åkersberga..
Tack för visat intresse!
Svar på tråden: ANNJO

Omgiviningarna är skog

Skrivet av  Anna
samt en golfbana...Det finns en lekpark i området än så länge. Vi var där på visning i våras och jag tycker att alla nya hus är fräscha, en del ligger ju bättre till än andra och de dyraste var såklart bäst planerade, vi fastnade för något från Götenehus tror jag det var.
Andra aktiviteter finns ju i själva Å-berga, så som simhall, bowling, centrum osv, just vid Hagbyhöjden finns inget förutom husen. Man kan väl gå till Willys o Jysk bl a, kan väl ta 20 min ca.
Roslagsbanan går nära, station Runö och så tror jag det finns en buss som går till Danderyd men den tar vissa omvägar o är inte supereffektiv direkt.
Vi bor i Å-berga o trivs bra, det är lite småstadskänsla, tycker dock att det är lite för långt från stan...men sommartid är här underbart med alla fina bad. Vet ej om det finns bad med gångavstånd från Hagbyhöjden...vi bor inte på Hagbyhöjden då vi tyckte det var alldeles för mkt pengar att lägga på ett hus så långt från stan o med så (anser vi) isolerat läge. Å-berga är ju ff rätt ok vad gäller huspriser för övrigt...de bygger fina, nya hus här i närheten av där vi bor o de skulle jag mkt hellre betala för då de ligger i ett etablerat område med många skolor, affär, dagis etc. LB-hus som bygger...
 

området

Skrivet av  husspekulant
Ska området byggas ut mer? Vet du det?
 

Jag tror det...

Skrivet av  Anna
såg någon sån där karta på banken, och då fanns skola inplanerat bl a och området var mer bebyggt "bakåt", dvs inte åt golfbanan till utan snarare bort från den eller hur jag ska säga.
Det är vad jag minns...men prova att söka på Hagbyhöjden på nätet, har för mig att jag sett planer på området hos JM, Götenehus, eller vilka det nu är som bygger där.
 

Jag tror

Skrivet av  Annjo
att Hagbyhöjden kommer att byggas ut ytterliggare, iaf så är väl planen så.

Jag har varit in i flera av husen och tyckt att de varit bra och trevligt planerade. De minsta (och billigaste) radhusen som ligger "längst ner" på Hagbyhöjden är dock trånga och små, och för det priset kan man få något mycket bättre i andra delar av Åkersberga.

I och runt just Hagbyhöjden finns det nog inte så mycket mer att göra än att gå i skogen eller vara i områdets lekplats.

Kommunikationerna från Hagbyhöjden till stan är Roslagsbanan. Från andra delar av Åkersberga finns även buss till Danderyds sjukhus.

Jag kan verkligen rekomendera Åkersberga, vi stortrivs, men jag skulle välja ett annat område än just Hagbyhöjden. Dels för att få mer för pengarna men också för att ha närhet till annat än skog.......
 

Artiklar från Familjeliv