Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vill veta allt om Fruängen i Stockholm.

Skrivet av bra eller inte?
Någon här som kan berätta lite? Både positivt och negativt. Vilka vägar ska man undvika? Vilken sida av centrum är bäst(vägnamn)

Skolan spelar inte så stor roöö då våra barn redan går i skola i stan men området för övrigt. Mycket bråk m.m.?
Svar på tråden: Vill veta allt om Fruängen i Stockholm.

jag gillar fruängen!

Skrivet av  T
letar just nu större här, men det är svårt. Jag tycker att det är ett lungt område, trevligt. Det som är negativt är att det finns ett systembolag i centrum och då blir det ju lite knäppisar. Vi vill gärna bo kvar så jag hoppas att vi hittar något större...
 

Svarade längre ner

Skrivet av  Dellen,ännu yrvaken
Tycker att Fruängen är bra överlag.Lite tokar finns det i Centrum,harmlösa iofs.
Vi flyttade enbart pga trångboddhet,svårt att få tag i större lägenheter.Inte speciellt mycket bråk,vi bodde bredvid centrum o t-banan.Har du en gata du undrar över så kan du fråga om just den,det blir lättare än att rabbla upp alla gator :O)
 

Säger som dom andra,

Skrivet av  Cab
jag gillar också Fruängen. Har barn och har bott här i snart 6 år. Skolan är kanon! Dagis där vårt ena barn går i är kanon! Centrum har det mesta man behöver (skulle dock klara mig utan A-lagarna).

Jag tror inte att det finns några direkta gator som är sämre än någon annan.
 

Artiklar från Familjeliv