Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Enkät snodd från sommarbarn:

Skrivet av .::Anna & flickorna::.
Märks det att jag vill få fart på julisidan? *S* Självklart är jag ju också nyfiken på era små julibarn...= )

1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?

2) Hur ser han/hon ut?

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?

4) Vad är allra jobbigast?

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?
Svar på tråden: Enkät snodd från sommarbarn:

Mina svar:

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
(Det är visst lite knas med min dator = )

1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?
~ hur lång vet jag inte. Annars väger hon ca 17-18 kg och skostorleken tror jag är ca 25

2) Hur ser han/hon ut?
~ långt! mellan blondt hår, blåa ögon, stadig tjej...

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?
~ att hon dansar och sjunger massor! Också att hon springer omkring och hoppar högt. Jag säger bara, stackars grannarna under = )

4) Vad är allra jobbigast?
~ Finns nog inget som är sådär urjobbigt just nu men ibland är det lite påfrestande när hon gnäller, speciellt när hon är trött.

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?
~ Nej, men mest för lilla syster! *S* Annie har börjat behandla Alice som en liten docka, i all välmening!
 

Anna svarar:

Skrivet av  ~ Anna & Mio ~
1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?
-- Mio är ca 89-90 cm lång (kort) och väger ca 13 kg. Han har stl 23-24 i skor och 86 och en del 92 i kläder.

2) Hur ser han/hon ut?
-- Mörkt tjockt hår (vägrar att klippa sig hos frisören), bruna ögon, en nätt liten kropp = D

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?
-- Det är väl att vi har så roligt ihop... Vi busar, skojar och leker. Och så är det när Mio visar sin kärlek till mig och Andreas, han pussas, kramas och talar om att han älskar oss.

4) Vad är allra jobbigast?
-- Det är nog att Mio inte vill sova på kvällarna. Men de senaste dagarna har vi hoppat över middagssömnen helt och då somnar han mycket tidigare på kvällarna... Lite jobbigt är oxå att han ät så fruktansvärt bortskämd...

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?
-- Nej, inget jag kan komma på, mer än sånt man alltid oroar sig för när man har barn = D

~ Kram ~
 

Mina svar.

Skrivet av  Titti m. Alexandra
1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?
***Hon är 90 cm kort och väger 13 kg. En nätt dam med andra ord.

2) Hur ser han/hon ut?
***Frågar ni mig så säger jag SÖT! ;O Hon är mycket blond, stora blåa ögon och väldigt aktiv. Kolla gärna hemsidan om ni vill se min älskling.
www.babyfriends.nu/medlem/Alle02

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?
***Hon är så kramig och pussig! Dom hon älskar, älskar hon till 150%. Hon är nog som sin mamma...;O

4) Vad är allra jobbigast?
***Att talet är så sent men det är på god väg nu! Nya ord varje dag.

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?
***Se ovan. Inte oroar mig men jag tänker på det att det tagit så lång tid. MEN hon förstår precis ALLT. Därför är jag inte jätteorolig.
 

Therese svarar...

Skrivet av  Therese med Maja 03, Jonathan 02 och Sebastian 95
1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?
~ ca 93-94 cm lång och väger 12,7 kg med blöja och kläder.

2) Hur ser han/hon ut?
~ En lång och smal/späd lintott.

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?
~ Att språket utvecklas så mycket hela tiden.

4) Vad är allra jobbigast?
~ Att han har sådant humör och att han slår huvudet i golvet när han inte får som han vill.

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?
~ Att veta att han har en operation till han ska klara av under året.


 

glömde skostl. 24-25 imt.

Skrivet av  Therese med Maja 03, Jonathan 02 och Sebastian 95
.
 

Karin svarar

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?~
~ DEt var hur länge sedan som helst som vi mätte och vägde ordentligt, men gissningsvis någonstans 92-93 cm lång, kanske hon har kommit upp mot 12 kg? 24 har vi på de flesta skor.

2) Hur ser han/hon ut?
~Ganska smal, lite för lång hemmaklippt pagefrisyr (dvs ojämt och skevt), stor glugg mellan framtänderna, stora och oftast glada blå ögon.

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?
~ Alla fantastiska varianter på sånger. HOn byter ut ord och namn i sånger så att de passar allehanda situationer.

4) Vad är allra jobbigast?
~Inte så värst mycket. Som vanligt vore det skönt om hon kunde somna bättre på kvällarna och klara av att rapa själv. Annars är det lite jobbigt att det är en stoor katastrof att bli tillsagd att man inte får göra något. Tårarna flödar och hon blir helt i från sig, detta även för den milda kritiken "Nej, Ida, du får inte ha pappas huggmejsel".

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?
~Hur ska det bli ´med ett småsyskon. Ingen speciell oro sådär, men visst undrar jag hur hon ska reagera.
Och detta, att det är så himla jobbigt att göra fel. Hur ska man bäst lära henne att det inte är farligt att misslyckas eller bli tillsagd då och då?
 

Jessica svarar

Skrivet av  Jessica med Melissa och bf 30/1
1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?

Vet inte riktigt hur lång Melissa är men skulle tippa på en 94-95 cm. Har stl 98 i kläder. Kan visserligen ha några 92 plagg med. Vikten är ca 12,5 -13 kg.
Skostl är 24-25

2) Hur ser han/hon ut?

Blond liten brud, blåa ögon, normal kroppsbyggnad, Bild finns i infon.

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?

Att hon pratar så mycket, sjunger och dansar. Hennes favvoord är just nu. " okej"

4) Vad är allra jobbigast?

När hon är trött och gnällig, När hon blir sur och grinig för att man säger att nåt är ajabaja...

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?

Att melissa ska bli svartsjuk nu när lillasyster/lillebror kommer. Men vi försökerförbereda henne nu att bäbisen snart kommer. Hon får hjälpa till att fixa för nya bäbisen. Som att idag bädda spjälsängen.
 

Monika svarar:

Skrivet av  Monika m Tilde
1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek? Vet inte exakt, men tror hon ligger kring 11,5 kg och är c:a 90 lång. Skostrl 24

2) Hur ser han/hon ut? Har ni sett pojken på solstickans tändsticksaskar?? Så ser Tilde ut;) Vitt hår, som lockar sig lite i nacken och ute i topparna, stora blå ögon och ett stort leende:)

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu? När vi varit borta och kommer och hämtar henne - då lägger hon av ett lyckligt jättegarv!

4) Vad är allra jobbigast? Att hon har ont av och till

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet? Jaa då, kring hennes sjukdom - men inte annars. Tror hon kommer att klara sig långt på sitt glada sätt!
 

Tessan svarar...

Skrivet av  Tessan m. Simon & Oscar
1) Hur långt och tungt är ditt julibarn nu? Skostorlek?

*** Simon är 92 cm lång och väger ca 14 kg.

2) Hur ser han/hon ut?

*** Ja du, ta en titt i infon så får du se. :-)

3) Vad är allra gulligast/roligast med ditt julibarn just nu?

*** Han säger så mycket kul och så har han en massa "pyssel" för sig men roligast är nog när han sjunger med i "panta mera" reklamen. Simon har inte riktigt greppat att det finns mer än en ton i tonregistret till pappa rocksångarens stora *rm* "glädje". *fniss*

4) Vad är allra jobbigast?

*** Trotset. *s*

5) Finns det något som du oroar dig för just nu när det gäller julibarnet?

*** Nope, inte nämnrvärt. Det har varit rätt så lungt på Simonfronten sedan i somras.
 

Artiklar från Familjeliv