Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Äntligen tillbaka! Orkanen Gudrun drog fram här!

Skrivet av Annika m. Robin 2,5år & Michelle 4,5 år
Sen i lördags kl 16,10 har vi varit utan ström, den kom tillbaka nu 10,10!
I lördags natt sov båda barnen i vår säng, TJ var på fest, mysigt och tyst var det med tända ljus överallt.
I söndags när vi vaknade hade vi 13 grader!!!! inomhus! Vi värmer torpet med el för tillfället.
Och på morgonen var även telefonen död! *suck*
Jag gick ut och kikade lite, flera träd nerblåsta vid grannarnas hus, våra två stora stog kvar.
Men på ängen bakom huset såg jag något rött, gick närmare det var robins gunga, såm låg 30 meter från huset!
Såg i ögonvrån något ljusblått på andra sidan ängen, vad var det då?
Gick dit, minst en 70-100m från huset, där låg barnens pool och en ute stol *s*.

Vid 10 tiden kom svärfar och hämtade oss, han tyckte inte vi kunde sitta här i kylan.
När vi åkte till dem så såg vi att vägen fram till samhället var halvvägs blockerad nästan hela vägen av nedfallna granar, så mötande bilar fick köra i samma körfält som oss.

Nu i morse började det rinna vatten ur frysen, försäkringsbolaget får vi inte tag i! Får åtminstonde 1000kr i ersättning från vattenfall, men det dras av på räkningen, hade man ju behövt till mat nu då.

Jaja, vi och huset klarade oss iallafall, nu ska jag dricka kaffe, aldrig har väl det smakat så gott som när man inte kan koka kaffe.

Är det någon mer härinne som drabbades?
Svar på tråden: Äntligen tillbaka! Orkanen Gudrun drog fram här!

Hej!

Skrivet av  Karin med Ida + bf 21/1
Vilken tur att ni fått strömmen tillbaka nu i alla fall, och att inget träd fallit över lilla huset.
Vi har klarat oss bra, trots flygande takplåtar kring huset. Vi höll oss inne och inget gick sönder hos oss.

Mina förlädrar var hos min morfar ute på landet utanför Tranemo och han har fortfarande varken el eller telefon. Att han inte har el betyder att han inte heller har vatten. Han är 88 år och vägrar att sätta sin fot på serviceboendet, även om det bara är tillfälligt. Till slut övertalade de honom att bo ett tag hos en vän inne i samhället, men det var mot hans vilja. Han skulle minsann klara sig själv! Handikappad av stroke och ensam med en liten hund, utan vatten, ljus och värme... suck!

Mamma och pappa kunde till slut åka därifrån i alla fall, vilket jag tycker är väldigt skönt eftersom de ska vara barnvakt åt Ida när bebisen bestämmer sig för att komma ut.

Jaja, du kanske inte var så intresserad av min morfar... ;o)

 

Välkommen tillbaka ; )

Skrivet av  .::Anna & flickorna::.
Nja drabbats vet jag inte. Blåst har det gjort som bara den men vi har fått behålla både elen & telenätet och det är vi mycket tacksamma över! Men när vi kom ut i förrigår så fick man se hur grannhusen hade drabbats. Träd hade blåst omkull och likaså många staket! Såg faktiskt lite kusligt ut på vissa ställen...

Nu får vi hoppas på att det har blåst färdigt! = )

Kram
 

Jupp!

Skrivet av  Tessan m. Simon & Oscar
strömlöst, takpannor som for all världens väg, en granne med en gran över bilen, en annan granne blev av med sitt verandatak och en tredje fick fula skador på bilen efter nedrasade grenar. Inga personskador så vitt jag vet men de flesta här ute har varit utan både ström och telefon. Vi med.

Maken som jobbar på ett av kraftbolagen har jobbat mer eller mindre dygnet runt sedan dess. Hade hopapts påa tt få hem honom till middagen idag men det "sket" sig. Får se när han hittar hem igen.

Vi har haft tur i oturen och inte varit strömlösa så länge så vi blivit av med mat eller fått några större skador pga stormen. *peppar peppar* Men än stormar det men orkanen är över.
 

Artiklar från Familjeliv