Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Barnkläder...

Skrivet av Anna
Hej!

Jag väntar just mitt första barn och har börjat se mig om i klädaffärerna. Är det inte förfärligt stor skillnad på barnkläder för pojkar och flickor redan från storlek 50? Dessutom är det vansinnigt ensidigt. Jag vet inte vad jag väntar, men tycker inte heller att det skall behöva spela någon roll. En bebis är en bebis i alla fall i början, eller?

Jag har inget emot att sätta på en flicka en kjol, jag bär själv kjol ganska ofta, för att jag tycker att det är bekvämt (Där emot är nylonstrumpor förfärligt). Kjol eller inte skall inte påverka om jag eller mitt barn är en stark person. Däremot avskyr jag rosa och har alltid gjort. Det är inte så mycket bättre för pojkarna, de skall visst vara strikt ljusblå och beigefärgade. Tack och lov kan jag sy själv!
Svar på tråden: Barnkläder...

Utbudet...

Skrivet av  m@lin
av pojkkläder är verkligen bedrövligt, tycker jag - blått och beige är det enda man får sätta på små gossar tydligen! Jag skulle önska att det fanns mer röda kläder till pojkar eftersom det är en fin färg på alla barn tycker jag.
För tjejer finns det mycket mer att välja på - inte bara fler färger, utan också olika typer av kläder (tufft, fint, neutralt osv).
Jag känner att för min dotter gäller samma sak som för mig, nämligen att hon har ett större behov av att varva alla möjliga stilar. För sambon och sonen räcker det med ett par uppsättning kläder eftersom det finns så lite som män respektive pojkar anses kunna ha på sig.
 

Om ni bläddrar bakåt

Skrivet av  ärtan hjälper till
så finns det en tråd med tips på affärer och firmor som säljer lite roligare kläder än de vanliga kedjorna.
 

Var inne på KappAhl idag

Skrivet av  ärtan
och de hade en del både bland flick-och pojkkläderna som jag tycker kan betraktas som relativt neutralt. Bland annat en jättesöt dress med fötter i julrött...

Lite lessen blev jag för jag upplevde det som mer polariserat förra året när vi fick vår lilla stumpa...
 

Älskar rosa...

Skrivet av  Linda
men avskyr könsbundna kläder.Anser även att det är lite problematiskt att stödja de multinationella företagen, att de dessutom i sin kollektion och reklam till barn helt slår fast gällande könsroller gör inte saken bättre. Köper själv, de gånger jag har råd, gärna kläder i naturmaterial. Är en rosa älskare och har så alltid varit, så mina söner fick ha mycket rosa, även klänningar som bebis.Färgen är fin på dem eftersom de är mörka. Har även längre hår i en, efter min smak, jätte fin pagefrisyr grej. Fina kläder till bebisar har tex solius, delana. Köp på Minimundus, Robygge, Ullshop.
 

Och jag som tycker att det finns så mycket fina barnkläder....*imt*

Skrivet av  Johanna
.
 

Testa http://members01.chello.se/trollungar/ bra barnkläder ty

Skrivet av  Nöjd kund
.
 

Artiklar från Familjeliv