Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Allis!

Skrivet av Cecilia
Det här är ingen FF fråga egentligen, men jag känner mig verkligen trött och ledsen idag och behöver lite stöd av mina nya FF-kompisar.

Den där jäkla Pevarylen hjälper inte alls nåot vidare. Jag försökte kolla på akopteket efter Daktakort - kom på att det var den jag fick på recept förra hösten hos gyn - men kunde inte hitta den. Det fanns bara en Dakta som var mot fotsvamp, 2%, och så hette inte den jag fick på recept förut. Jag kunde i och för sig ha frågat nån som jobbade där, men vid det laget kände jag mig så modstulen att jag inte orkade och tänkte att nu går jag hem och gråter istället. Tänkte ringa gyn istället för att experminetera själv, men deras telefontid var förstås slut. Suck! Kan du reda ut Daktokort begreppen? Det fanns några andra sorter, men igen som bara var kräm, och de flesta var med applikator och de vill jag ju inte använda utifall att du vet...
För att gnälla ännu mer så fick jag tre (!) avslag på jobb ansökningar igår. Känns som jag kommer att vara arbetslös resten av mitt liv! Jag faller liksom mellan stolarna som nyutexaminerad akademiker: antingen har jag inte tillräcklig erfarenhet, eller så vill de inte satsa på mig för att jag är överkvalificerad.

Nu ska jag ta och baka en god paj, som den husliga kvinna jag, minextremt konservativa svägerska med likadan man kommer hit på fika ikväll. De är ju snälla och så, men i jämförelse med dom är sprotbil en fanatisk rabiat radikal feminist. Blir matt när jag tänker på dom. Jag och sambon känner oss lite ifrågasatta som de käcka feminister vi är...
Slut på gnäll för tillfället. Snälla Allis, hjälp, vad ska jag göra med svampodlingen?
Svar på tråden: Allis!
Inga svar finns

Artiklar från Familjeliv