Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

"Vad kvinnor vill ha"

Skrivet av ärtan pärtan
Jga har just sett filmen och jag bara älskar den! Den har sina skönhetsfläckar men budskapet... ohh vad jag blev GLAD av den filmen! Och ledsen och sorgsen men inte särskilt arg - men mest glad.

Någon som vet vad jag pratar om eller tror ni jag lagt ärterna i för mycket whisky?
Svar på tråden: "Vad kvinnor vill ha"

Mmmmmmm...

Skrivet av  Marisan
*ler trånande* jo, jag har också sett den men jag är partisk;) för jag är nämligen så himla svag för Mel Gibson:)
Filmen var helt OK trots det typiska amerikanska sättet att göra filmer. Men det kan man för det mesta sätta sig över, i alla fall när Melle är med, tycker jag;)
Jag blev mycket rörd och glad över budskapet i filmen:)
 

Mel Gibson

Skrivet av  Lovvikavanten
Sedan jag såg honom i TV för ett antal år sedan i en intervju där han berättade att han använder aga i uppfostran av sina sex barn, och tycker det är en bra metod, har jag bojkottat honom. Och blivit rasande inombords varje gång jag sett hans bild på någon "hjältefilm".
Han må vara läcker, men jag det vore roligt om fler än jag kunde stå emot. I mean, det är inte rimligt att slå sina ungar och vara superhjälte.
Jag har tänkt förut att dra igång en bojkott men kanske rätt forum nu dykt upp.
 

det är väl rätt vanligt

Skrivet av  C
att föräldrar i USA tycker det?
 

Fast han är

Skrivet av  Frigg
inte amerikan, han är australiensare...

Och jag tycker att det kan kvitta om du är amerikan, australiensare eller tom gud fader själv - att använda aga som uppfostringsmetod är att inte ha tänkt efter.

Men å andra sidan så kommer hans egna barn att straffa honom för den agan. Barn som förödmjukas av sina föräldrar brukar inte söka så där överdrivet av kontakt med dem...
 

samma här

Skrivet av  o1y
fundrar på att köpa den som köpfilm trots att vi sett den. Jag blev otroligt glad av den!
 

Jag som trodde

Skrivet av  Absolut-ist
att det var ytterligare en urfånig hollywoodfilm. Men ni tycker kanske jag ska se den alltså. . . varför var den bra?
 

Budskapet!

Skrivet av  ärtan
Du kommer att förstå när du ser den!
 

jag instämmer med ärtan

Skrivet av  o1y
jag blev helpaff över budskapet. Vi hyrde den bara för att vi har en thing för helen hunt.
 

Kärringen mot strömmen...

Skrivet av  Nike
gillade den inte! larvig med supertönten Mel gibson, synd bara för Helen Hunt. Alldeles för amerikansk, men min sambo gillade det ytliga budskapet. hellre ser jag Orland om man nu ska se ett budskap.
 

Nej, nu förstår jag inte...

Skrivet av  EM
..riktigt hur ni menar. Jag tyckte att filmen var urusel och att den spelade på traditionella föreställningar om vad som är manligt respektive kvinnligt. Ungefär som kedjebreven det talas om ovan. Budskapet, jag kanske missuppfattade helt, men vad var det? Förklara gärna vidare hur ni menar så diskuterar jag gärna vidare - om ni är intresserade.
 

Artiklar från Familjeliv